Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 24882
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 16 اسفند 1399 - 11:44 |

آغاز ضبط بازخوانی «مکاتیب» برای ماه مبارک رمضان

آغاز ضبط بازخوانی «مکاتیب» برای ماه مبارک رمضان

برنامه “کتاب شب” از رادیو تهران ضبط بازخوانیِ کتاب”مکاتیبِ قطب بن محیی” یکی از آثار مهم عرفانی و ادبی فارسی را برای ماه مبارک رمضان آغاز کرده است.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو تهران؛ محمدباقر رضایی سردبیر و نویسنده برنامه ” کتاب شب” رادیو تهران، از آغاز ضبطِ بازخوانی تلخیص و تنظیم رادیویی کتاب”مکاتیب”، اثر خواندنی و شنیدنیِ قطب بن محیی برای پخش در روزهای شریف ماه مبارک رمضان خبر داد.
کتاب “مکاتیب”، یکی از آثار مهم عرفانی و ادبی فارسی است که با تصحیح دکتر مریم دانشگر در انتشارات فرهنگستان زبان و ادب فارسی منتشر شده است.
قطب الدین محمد بن محیی، معروف به قطب بن محیی، به گفته شادروانان علامه قزوینی و سعید نفیسی در کتاب های”رسایل قطب بن محیی” و “تاریخ نظم و نثر در ایران و در زبان فارسی”، بین سال های ۸۳۸ و ۹۱۰ هجری قمری می زیسته و مدفن او در بخش جنوبی شهر جهرم است.
کتابش به گفته سردبیر برنامه، بسیار خواندنی و شنیدنی است و با نثری نوشته شده که با وجود سخت خوان بودن، به دل می نشیند و علاقه مندان متون کهن را سیراب می کند.
در ابتدای مکتوباتش خطاب به فضلایی که در خدمت سلاطین بودند می گوید: ” اما بعد، شما جماعتِ فضلا که در پایِ تختید، اگر ساعی و مُجِدّ نباشید، پس فایده ی بودنِ شما آنجا چیست؟
همین لوت و باد و بُروت!!؟؟
نی، نی، این چیزی نیست!
مردانه کمر در میان بندید!”
به گفته سردبیر برنامه، ضبط بازخوانی این کتاب ۵۹۰ صفحه ای(که در ۱۷ قسمت ۲۰ دقیقه ای تلخیص و تنظیم رادیویی شده) با تهیه کنندگی رضا قربانی، صدابرداری محسن فراهانی و خوانش استاد بهروز رضوی آغاز شده و در حال آماده شدن برای پخش در روزهای ماه مبارک رمضان است.
برنامه کتاب شب، یکی از پُرسابقه ترین و پُرمخاطب ترین برنامه های رادیویی است که قدمتی ۲۶ ساله دارد و هر هفته از شنبه تا چهارشنبه، بین ساعت ۲۳:۳۰ تا ۲۴، یکی از رمان ها یا کتاب های مشهور ایران و جهان را با صدای بهروز رضوی برای علاقه مندان کتاب های صوتی، بازخوانی می کند.
این برنامه که کاری است از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران، پس از پخش از آنتن رادیو، در سایت رادیو تهران نیز بارگذاری می شود تا برای همیشه در سراسر دنیا برای علاقه مندان کتاب و کتابخوانی، قابلِ بازشنوایی باشد.
مخاطبان در سرتاسر دنیا می توانند از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبکه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید. در محدوده استان تهران از طریق موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز و ای.ام ردیف ۱۳۳۲ کیلوهرتز شنونده ما باشید.
همچنین شنوندگان از سرتاسر کشور هم می توانند شبکه رادیویی تهران را از طریق گیرنده های دیجیتال(ست تاپ باکس) دریافت کنند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.