Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 13905
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 22 مهر 1398 - 10:32 |

آنیسا رئوفی با « داستان نویسی» به «چاپ اول» می آید

آنیسا رئوفی با « داستان نویسی» به «چاپ اول» می آید

کتاب « داستان نویسی» نوشته آماندا بولتر در گفتگو با مترجم کتاب در برنامه «چاپ اول» رادیوفرهنگ بررسی و معرفی می شود .

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ ؛ در برنامه «چاپ اول» دوشنبه۲۲ مهرماه کتاب « داستان نویسی» نوشته آماندا بولتر و ترجمه«آنیسا رئوفی » معرفی می شود .
در این برنامه «مریم بیانی » به عنوان کارشناس مجری با مترجم این کتاب «آنیسا رئوفی » گفتگو میکند.
بعضی نویسندگان به آزادی محض قوۀ خلاقه باور دارند، به رهاشدن در جهان کلمه و روایت غریزی، و تراش دادن منتقدانۀ متن را در زمان بازنویسی انجام می‌دهند. بعضی دیگر احساس و غریزۀ خود را حتی در لحظۀ نوشتن مهار می‌کنند و از همان ابتدا با ذهنی انتقادی داستان خود را در مسیر مشخصی پیش می‌برند. هر دو جریان در طول تاریخ ادبیات کارکرد داشته‌اند و شاهکارهایی به ادبیات اضافه کرده‌اند.
آماندا بولتر در این کتاب تشریح می‌کند که نویسنده در جریان خلق داستان چگونه می‌تواند در همان نوشت اول قوۀ خلاقۀ غریزی را با تفکر انتقادی غربالگرِ خود ترکیب کند و به نتیجۀ مطلوب‌تری برسد.
این کتاب به دو بخش اصلی تقسیم شده است: مبانی و تعمق. بخش مبانی تعداد زیادی نظریه را بررسی می‌کند تا ایده برانگیزد و برای تقویت تمرین‌های خلاقه راه‌های جدیدی پیشنهاد کند. بخش «تعمق» بر این ایده‌ها متمرکز می‌شود تا با ادغام کار عملی و تئوری راهکارهای مستقیم‌تری دربارۀ داستان‌نویسی پیشنهاد کند. هر فصل با تعدادی تمرین خاتمه می‌یابد که مبادی‌شان ایده‌های مطرح شده در همان فصل است و مفاهیم و مصادیق آن ایده‌ها را در راستای داستان‌نویسی بررسی می‌کنند.

برنامه چاپ اول با اجرای مریم بیانی و تهیه کنندگی پرویز جمالی با موضوع معرفی تازه های نشر روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۲:۴۵ برروی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.