Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 20992
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 23 شهریور 1399 - 0:42 |

«آینه بغل» به زبان آذری دوبله شد

«آینه بغل» به زبان آذری دوبله شد

مراحل زبانگردانی و دوبله فیلم سینمایی «آینه بغل» به زبان آذری در شبکه سحر به پایان رسید و به زودی از این شبکه، برای مخاطبان آذری زبان پخش می‌ شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، رحمان مفاتحی مدیریت زبانگردانی و دوبلاژ این فیلم سینمایی گفت: ترجمه دیالوگ های این فیلم به زبان آذری به همت فاطمه فخیمی انجام شد و تدوین «آینه بغل» را مهدی لطفی آزاد برعهده داشته است.
رحمان مفاتحی با بیان این که ساخت افکت ها و موسیقی متن این فیلم از مشکلات کار بود، ادامه داد: این مرحله از فرآیند ترجمه و دوبله نیز تماما با تلاش آموزشگاه «نقاب» در مرکز تبریز انجام شده است.
ترجمه و ویرایش این فیلم به زبان آذری برعهده فاطمه فخیمی  تدوینگری و ساخت افکت ها و اپراتوری صدا آن با مهدی لطفی آزاد است.
سولماز مهرجویی به جای شخصیت شهرزاد (با بازی یکتا ناصر)، حمید مجدآبادی دو شخصیت پدرمهناز و پاشا (با بازی غلامرضا نیکخواه)، یونس کبیردر نقش مرتضی (با بازی جواد عزتی)، صالح سبزواری شخصیت شاهرخ (محمدرضا گلزار) فاطمه حسینی دو شخصیت زن شاغل در لابی و مژگان (با بازی بهاره رهنما و مه لقا باقری) فرناز قالی باف شخصیت مهناز (با بازی نازنین بیاتی) به آذری صحبت کرده اند.
فیلم سینمایی «آینه بغل» داستان پسری به نام «مرتضی» است که در یک مرکز تعمیر و فروش خودرو کار می‌ کند و به مناسبت سالگرد نامزدی اش از محل کارش ماشین گران قیمتی را به عنوان امانت برمی دارد، در حالی که نامزدش سوار ماشین است و مرتضی برای خرید می رود به ناگاه ماشین حمل زباله شهرداری به آینه بغل ماشین او برخورد می‌ کند و خسارت زیادی به ماشین وارد می‌ شود و….
فیلم سینمایی «آینه بغل» با کارگردانی منوچهر هادی، تهیه کنندگی مشترک منصور سهراب پور و سیدامیر پروین حسینی در مدت زمان ۱۰۲ دقیقه در سال ۱۳۹۶ ساخته شده است.
محمدرضا گلزار، جواد عزتی، یکتا ناصر، نازنین بیاتی، مه لقا باقری، غلامرضا نیکخواه و بهاره رهنما از جمله بازیگران فیلم سینمایی «آینه بغل» هستند.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.