Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 406
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 19 دی 1393 - 16:29 |

استاد احمد رسول‌زاده دوبلور پیشکسوت درگذشت

استاد احمد رسول‌زاده دوبلور پیشکسوت درگذشت

این دوبلور پیشکسوت که از چندی قبل به دلیل ابتلا به بیماری در بیمارستان بستری بود، جمعه ۱۹ دی ماه ۹۳ در سن ۸۴ سالگی در بیمارستان ایرانمهر تهران درگذشت.

احمد رسول زاده در فیلمهای فارسی دهه ۴۰ بجای رفیع حالتی صحبت کرده‌است. او گوینده نسبتا ثابت محمدعلی کشاورز در عمده آثارش بوده‌است. او همچنین بجای جمشید مشایخی هم در برخی از فیلمها صحبت نموده‌است . رسول زاده در سال ۱۳۵۹ در فیلم در محاصره ساخته اکبر صادقی ایفای نقش کرده‌است.

از دوبله‌های معروف او صدای دائی جان سرهنگ در سریال دائی جان ناپلئون با بازی محمدعلی کشاورز را می‌توان نام برد.یکی از مشهورترین دوبله های ایشان نقش ابوطالب، عموی پیامبر در فیلم محمد رسول الله (ص) است.
از دیگر صداهای ماندگار او، دوبله شخصیت عمر مختار با بازی آنتونی کوئین است.
ایشان علاوه بر دوبله گویندگی برنامه‌های مستند متعددی را بر عهده داشته که از جمله آنهاسلسله برنامه مستند حیات وحش ایران است. آهنگ صدای او بسیار گرم و دلنشین و به یاد ماندنی است.

این پیشکسوت دوبله به جای هنرپیشگانی مانند اورسن ولز در فیلم‌های« تابستان گرم و طولانی» و «مردی برای تمام فصول»،«لایونل باریمور»(جدال درآفتاب)، رالف ریچاردسن (دکترژیواگو) صحبت کرده است.
او همچنین، مدیریت دوبلاژ فیلم‌های مطرحی چون «پدرخوانده»،«بن هور»، «تابستان گرم و طولانی» ،«جدال در آفتاب» ،«وداع با اسلحه» و«فراربزرگ » را برعهده داشته است.

 مراسم تشییع پیکر استاد رسول‌زاده  ۲۱ دی ماه ساعت ۹ صبح از مقابل خانه سینما برگزار خواهد شد .

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.