Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 6602
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 13 مرداد 1397 - 16:14 |

«اشکها»ی سیمین دانشور در رادیو با صدای بهروز رضوی بازخوانی می‌شود

«اشکها»ی سیمین دانشور در رادیو با صدای بهروز رضوی بازخوانی می‌شود

اولین اثر سیمین دانشور که «اشکها» نام دارد، از امروز تا پنجشنبه (۱۸ مرداد ماه)، در برنامه «کتاب شب» رادیو تهران با صدای بهروز رضوی بازخوانی می‌شود.

به گفته نویسنده برنامه، داستان بلند «اشکها» را سیمین در سن ۲۱ سالگی (و قبل از آن که همسر جلال آل احمد شود) نوشته و آن را در مجموعه «آتش خاموش» چاپ کرده است.

رضایی درباره موضوع اشکها گفت: ماجرای این داستان بلند در سال ۱۳۲۱ شمسی می گذرد و درباره دانشجویی است که به استاد از فرنگ آمده‌اش احترام زیادی می‌گذارد اما وقتی می‌فهمد که او همسر دارد، در نشان دادن احترامش به او احتیاط می‌کند و جوانب شرعی، اخلاقی و عاطفی را محترم می‌شمارد، طوری که رفتار او می‌تواند برای همه کسانی که در چنین موقعیت هایی قرار می گیرند، الگو باشد.

مرحوم سیمین دانشور در این داستان بلند، درباره هنر، ادبیات، هنرمندان، نویسندگان و بخصوص درباره این موضوع که آیا هنرمند گرسنه می‌تواند آثار بهتری خلق کند یا هنرمندی که از لحاظ مادی در رفاه و آسایش است؟ یکی از اشخاص داستان می‌گوید: شک نیست آنها که به هنر و ادبیات می‌پردازند، هم از اشتغال به امور مادی باز می‌مانند و هم در رتق و فتق امور زندگی‌شان موفق نیستند، بنابراین همیشه راحتی خیالشان متزلزل است.

سیمین دانشور در سال ۱۳۰۰ هجری شمسی در شیراز به دنیا آمد و در سال ۱۳۹۰ در تهران درگذشت. داستان بلند «اشکها»ی او در شش قسمت ۲۰ دقیقه‌ای برای برنامه کتاب شب تنظیم شده که از امروز به مدت شش روز بین ساعت ۲۳ و ۳۰ تا ۲۴ برای علاقه مندان ادبیات داستانی ایران بازخوانی خواهد شد.

عوامل برنامه عبارتند از: رضا قربانی تهیه‌کننده، بهروز رضوی راوی داستان و محمدباقر رضایی نویسنده و مشاور محتوایی آثار.

برنامه کتاب شب در گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران تولید می شود.

منبع: ایسنا

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.