Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 775
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو تاریخ انتشار : 31 مرداد 1394 - 5:30 |

انشاهای کودکی در رادیو تهران

انشاهای کودکی در رادیو تهران

تهیه‌کننده «تهران در شب» رادیو تهران بیان کرد که این برنامه در ساختاری چون گپ و گفت سراغ ادبیات می رود ولی از کارشناس استفاده نمی‌کند.اسماعیل باستانی با اشاره به برنامه «تهران در شب» که اجرای بامداد سه شنبه ها را در آن بر عهده دارد، گفت: ما در این برنامه به نقش و کارکرد ادبیات در زندگی روزمره و زندگی شهری می پردازیم.

وی با اشاره به سوالات و موضوعاتی که در این برنامه به شکل گپ و گفتگو مطرح می شود، عنوان کرد: به طور مثال در این برنامه بررسی می شود که آیا می توان بدون ادبیات زندگی کرد؟ آیا ادبیات فارسی هنوز زنده است؟ یا چقدر در زمینه ادبیات دست به واژه سازی می زنیم؟ و همچنین چقدر واژه ها می توانند کمک کنند تا حال ما خوب شود؟ که البته صحبت درباره این سوالات و دغدغه ها به شکل یک گپ و گفتگوی چند نفره به همراه شنوندگان رادیو انجام می شود.

باستانی با اشاره به جزئیات این برنامه که به شکل تعاملی با شنوندگان اجرا می شود، توضیح داد: مخاطبان آزادند که نظرات خود را در صورت موافقت و یا حتی مخالفت با برنامه مطرح و نقطه نظرات خود را عنوان کنند و تلاش ما بر این است که در این برنامه با ساده ترین موضوعات با شنونده ها روبرو شویم و آنها را به چالش بکشیم.

وی ادامه داد: در بخش هایی از این برنامه شعرخوانی و معرفی کتاب داریم و برنامه کاملاً به شکل تیمی توسط مهدی مجنونی، مهدی رستمی و من اجرا خواهد شد.

تهیه کننده «تهران در شب» با اشاره به موضوعاتی که در این برنامه مطرح می شود، افزود: شروع برنامه «تهران در شب» با این موضوع بود که چگونه با ادبیات حال دل ما خوب می شود و بعد از آن درباره موضوعاتی چون عشق در زندگی و ادبیاتی که به این موضوع می پردازد، بحث و گفتگو کردیم. همچنین سری هم به خاطرات رنگ و رو رفته خود در حوزه ادبیات زدیم. به طور مثال موضوع یکی از برنامه های ما انشای رادیویی بود و مردم انشاهای بسیار جالبی را در تماس با رادیو تهران خواندند که به مجموعه ای از داستان های کوتاه تبدیل شد. با این انشاها خاطرات کودکی و نقش معلمان ادبیات نیز بررسی شد.

باستانی در پایان درباره این برنامه که بدون کارشناسان و متخصصان حوزه ادبیات اجرا می شود، یادآور شد: هدف ما این است که در این برنامه مثل باقی مردم باشیم و همه در یک سطح قرار بگیریم. ما می خواهیم ادبیات را در بستر زندگی عادی و روزمره بررسی کنیم و شاید اگر برنامه به سمت مباحث کارشناسی و تخصصی برود این گفتگو حالت گپ و صمیمیت خود را از دست می دهد. از طرف دیگر حضور متخصصان ادبیات در برنامه مثل این است که ما سراغ پزشکان برویم. در حالی که ما در «تهران در شب» قصد معالجه کسی را نداریم.

برنامه «تهران در شب» هر شب از ساعت ۲۴ آغاز می‌شود و مخاطبان می توانند شنونده آن از موج اف ام ردیف ۹۴ مگاهرتز باشند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.