Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 4817
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 14 آذر 1396 - 12:31 |

«ایران من» برگزیدگان خود را شناخت

«ایران من» برگزیدگان خود را شناخت
جشنواره «ایران من» شب گذشته برگزیدگان خود را معرفی کرد و به اولین دوره خود پایان داد.

مراسم اختتامیه جشنواره ایران من شب گذشته ۱۳ آذر با حضور گویندگان و عوامل رادیو ایران و همچنین برگزیدگان این جشنواره در حوزه هنری برگزار شد.

رادیو ایران

حمید شاه آبادی معاون صدا در مراسم اختتامیه جشنواره «ایران من» گفت: امروز اگر رادیو بخواهد نقش خود را به درستی در فضای رسانه ای ایفا کند باید نوعی بازتعریف داشته باشد و اینکه چطور می تواند تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: ما امروز برتری های گذشته را نداریم، روزی برتری های رسانه ملی تجهیزات فنی بود و باعث می شد پیام مورد نظر به مردم برسد اما حالا قدرت رسانه ای و مولفه های رسانه ای در جهان تغییر کرده است.

معاون صدای رسانه ملی با اشاره به ظرفیت های رسانه اظهار کرد: امروز همه ما فرصت دستیابی به رسانه ها را داریم بنابراین رادیو باید با نوعی بازتعریف، نقش بی بدیل خود را بازیابد، باید آنچه که انتقال می یابد براساس نیازهای مخاطب باشد و مخاطب بتواند خود را در این رسانه ببیند.

شاه آبادی اضافه کرد: رادیو باید بتواند نیازها و دغدغه های مخاطبانش را ببیند و حرفی بیان کند که وجه متمایزی با دیگر پیام های فضاهای متفاوت رسانه ای داشته باشد.

وی با اشاره به جشنواره «ایران من» تصریح کرد: کاری که همکاران ما امروز به آن مشغول هستند این است که استعدادهای نوین را شناسایی کنند، مصلحت کشور را ببینند و براساس میل مخاطب این امور را به درستی مدیریت کنند.

معاون صدای رسانه ملی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: از همه عزیزانی که در معاونت صدای جمهوری اسلامی تلاش می کنند و از کسانی‌ که مرا در میان خود پذیرفتند، تشکر می کنم.

شاه آبادی درباره پتانسیل های رادیو تصریح کرد: اگر قرار باشد امروز به داشته های خود نگاه کنیم رادیو می تواند نماد اقتدار ایران باشد. رادیو می تواند اقتدار ایران را از زوایای مختلف بررسی کند و به جای یک نقطه خالی به نقطه های افتخار کشور و جایگاهی که در بسیاری از عرصه ها پیدا کرده است، اشاره کند.

وی در پایان عنوان کرد: این اقتدار صرفا به موضوعات مادی منحصر نمی شود و اگر رهبر انقلاب از شهدا به عنوان نماد اقتدار کشور صحبت می کند یعنی فرهنگ، رکن اصلی کشور است. اگر در بسیاری از سخنان ایشان فرهنگ بر اقتصاد و سیاست مقدم است یعنی فرهنگ هم می تواند نماد اقتدار باشد. همچنین اقتصاد مقاومتی هم می تواند یک مولفه بسیار مهم باشد.

مدیر رادیو ایران در ابتدای این مراسم درباره برگزاری جشنواره های مختلف اظهار کرد: «ایران من» چندمین تجربه رسانه ای رادیو است و چهار دوره برگزاری جشنواره «جوانه» با همین قالب و محتوا به ما نشان داد که هر زمان رادیو به مخاطبان نزدیک شده و ایده ها را دریافت کرده به موفقیت هم رسیده است.

احمدپور درباره تعامل رادیو با مخاطب عنوان کرد: زمانی تنها وسیله ارتباطی شنونده ها با رادیو نامه بود و مردم می توانستند درخواست ها و درد دل های خود را از این طریق با رادیو در میان بگذارند اما این امکان کمی تغییر کرد و اکنون حضور شنونده ها به صورت صوتی امکانپذیر شده است. به تدریج در دهه جدید سایت های رادیویی و باشگاه های رادیویی شکل گرفتند و نوع حضور شنونده های رادیو عوض شد.

مدیر رادیو ایران با اشاره به تغییراتی که منجر به فعالیت های رادیویی مخاطبان شده است، تصریح کرد: اواسط دهه ۸۰ وقتی شبکه های اجتماعی شکل گرفتند به سرعت نوعی تغییر فرمی را در حوزه رسانه و نحوه کنش رسانه ای شاهد بودیم و حالا صدها اثر صوتی و رادیویی به جشنواره «ایران من» رسیده است که از آنتن رادیو ایران قابل پخش است. این موفقیت حاصل همان تمرین هایی است که ما در قالب جشنواره های تعاملی با شنوندگان خود داشتیم.

وی با اشاره به نیازی که برای حضور نویسنده های جدید احساس می شود، گفت: از جمله رشته های این جشنواره گزارشگری، تهیه کنندگی رادیو و نویسندگی بود که اتفاقا می خواهیم با نویسنده های متعددی همکاری کنیم و با افراد مختلف تماس گرفته می شود.

احمدپور در پایان سخنانش عنوان کرد: حدود پنج هزار اثر دریافت کردیم و این یک افتخار است که شنونده های ما چنین توانمندی دارند، کار کردن با چنین مخاطبانی لذتبخش و سخت است.

برگزیدگان بخش های مختلف این مراسم به این شرح بودند:

در بخش طنز زهرا پورصفری، مینا مینویی، میثم کریمی، شهرام ایرانمنش و سمیرا حلاجیان برگزیده شدند.

در بخش موسیقی کاوه محمدی، مرتضی شفیع، مهدی جواهری خواه، علی نصیرنژاد برگزیده شدند.

غزل بهارستانی و فرهاد ناجی در بخش داستان کوتاه و مهدی عظیمی اسکویی و لعیا حسنعلی زاده در بخش آنونس و همچنین فائزه موسوی بصیر، محمد رهبری نژاد، نسرین ترشیزی در بخش مستند رادیویی برگزیده شدند.

همچنین مصطفی توفیقی و شیرین مستغاثی در بخش فضای مجازی، پروین برهان شهرضایی و سارا جلوداریان در بخش شعر، سعید غزنوی و نیلوفر محمودیان در بخش عکس برگزیده شدند.

در بخش متن رادیویی نیز آمنه نیک صفات و هدا حشمتیان در بخش گزارش مرجان محسنیان و آتوسا فرهی و زهرا اکبری برگزیده شدند.

در بخش پادکست نیز سارا اکبری، احمد فیاض، آرش بائی، مژگان جعفری، امیر بیشه و محمد امین ناهیدی برگزیده شناخته شدند.

در این مراسم عوامل برنامه «کوی نشاط» به اجرای یک نمایش کوتاه پرداختند و همچنین یک تواشیح و چند میان برنامه برگزار شد.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.