Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 28886
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 16 شهریور 1400 - 14:44 |

«ایستگاه آخر» به ۱۷ شهریور رسید

«ایستگاه آخر» به ۱۷ شهریور رسید
«ایستگاه آخر» برنامه‌ای به تهیه‌کنندگی مریم هدیه‌لو است که هفده شهریور از رادیو ایران روی آنتن می‌رود
مریم هدیه‌لو، تهیه‌کننده رادیو درباره برنامه «ایستگاه آخر» گفت: این برنامه به منظور ادای احترام به شهدای ۱۷ شهریور تولید و پخش خواهد شد. درضمن در این برنامه سعی می‌شود به نحوه شکل گیری این حماسه توجه شود، چون در سالهای اخیر برخی شبهات از طرف رسانه‌های بیگانه پیرامون این رویداد مطرح می‌شود که سعی می‌کنیم به آن پاسخ دهیم.
وی افزود: در این ویژه برنامه از نظر کارشناسان هم برای ارزیابی اتفاقات بهره برده می‌شود. همچنین از برخی اظهارنظر‌های شاهدان عینی این حماسه استفاده می‌شود. بخش دیگری از این برنامه به تاثیرات این حماسه بزرگ در پیروزی انقلاب اسلامی هم اشاره خواهد شد.
این تهیه‌کننده رادیو تصریح کرد: اجرای این برنامه را اعظم لک بر عهده دارد و قرار است چهارشنبه ۱۷ شهریور این برنامه از رادیو ایران روی آنتن رود.
رویداد ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ شناخته شده با نام «جمعه سیاه» که در برخی منابع از آن با عنوان «کشتار ۱۷ شهریور» نیز یاد می‌شود، رویدادی در جریان ناآرامی‌هایی بود که در نهایت به وقوع انقلاب ۱۳۵۷ ایران انجامید. در تاریخ ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ خورشیدی، تظاهرات مخالفین و انقلابیون در محلات جنوبی تهران، خیابان ژاله پیشین (خیابان مجاهدین اسلام کنونی) و میدان ژاله (میدان شهدا کنونی)، منجر به سرکوب خونین تظاهرکنندگان توسط نیروهای نظامی ارتش ستمشاهی ایران شد.
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.