Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 13283
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 28 شهریور 1398 - 22:36 |

بازخوانی رمانی نوستالژیک در «رویای کاغذی»

بازخوانی رمانی نوستالژیک در «رویای کاغذی»

بخش هایی از کتاب « زنان کوچک »- Little Women- نوشته لوییزا می الکات نویسنده آمریکایی در برنامه رویای کاغذی پنجشنبه ۲۸ شهریورماه خوانده می شود .

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ؛؛ رویای کاغذی پنجشنبه ۲۸ شهریورماه به خوانش و معرفی« زنان کوچک » نوشته لوییزا می الکات نویسنده آمریکایی و ترجمه «عاطفه نفر» اختصاص دارد.
ادبیات کلاسیک مملو از آثاری است که می‌توان با خواندن‌ آن‌ها به سال‌ها پیش سفر کرد و خود را در جای جای داستان‌ها تصور کرد و با دغدغه‌های آن‌ دوره‌ آشنا شد. از میان این آثار، رمان‌های زیادی هستند که می‌توان با آن‌ها در سنین کم به دنیای بزرگان سفر و زندگی آن‌ها را مجسم کرد. داستان زنان کوچک، داستانی شیرین و روان است که با خواندن آن می‌توان زندگی دخترانی را شناخت که در تلاش هستند بر مشکلات پیروز شوند.
زنان کوچک داستانی است که به بیش از ۵۰ زبان ترجمه شده و موفق شده‌است از میان مرزهای فرهنگی و مذهبی عبور کند. داستان در مورد زندگی ۴ خواهر -مگی، جو، بتی و ایمی مارچ- است که با الهام از زندگی واقعی نویسنده با سه خواهرش نوشته شده‌است. جلد اول، زنان کوچک، به اندازه‌ای موفق بود که نوشتن جلد دوم، همسران خوب را موجب شد که به اندازه جلد اول موفق بود. چاپ کتاب در یک نسخه اول بار در سال ۱۸۸۰ با عنوان زنان کوچک انجام شد. الکات ادامه این داستان را با دو کتاب به نام‌های مردان کوچک و پسران جو ادامه داد.؛ لوییزا می آلکوت در داستان زنان کوچک بازتابی از مشکلات زنان در زمان جنگ داخلی آمریکا را روایت کرده است و حق انتخاب زنان را به تصویر می‌کشد.
رویای کاغذی برنامه ای از گروه کتاب رادیو فرهنگ است که هر شب ساعت ۲۳:۴۵ به بازخوانی قطعه ای از یک کتاب شامل داستان کوتاه ، رمان و شعر از آثار شاخصی که با استقبال مخاطبان روبرو شده اند و پر تیراژ بوده اند و به چاپ های چندم رسیده اند، اختصاص دارد.
«رویای کاغذی» با اجرای راضیه گردکاهد ، تهیه کنندگی الهه بیات و نویسندگی مریم بیانی برروی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.