Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 21076
  پرینتخانه » اخبار, گفت و گو تاریخ انتشار : 26 شهریور 1399 - 12:50 |

بازیگر و کارگردان رادیو از دشواری‌های کار در روزگار کرونا می گوید

بازیگر و کارگردان رادیو از دشواری‌های کار در روزگار کرونا می گوید

یک کارگردان و بازیگر رادیو می‌گوید، رادیویی‌ها در هر شرایطی ماسک‌هایشان را درنمی‌آورند و سعی می‌کنند پروتکل‌ها رعایت شود، اما تنها کاری که می‌توانند بکنند روشن کردن کولر و باز گذاشتن پنجره‌هاست.

نازنین مهیمنی – بازیگر و کارگردان رادیو –  در گفت‌وگویی با ایسنا درباره شرایط کار گویندگان و بازیگران رادیو در روزهای کرونایی، توضیح داد: برای نمایش‌های رادیویی باید چند بازیگر در یک اتاق باشند. متاسفانه ساختمان رادیو در ارگ یک ساختمان قدیمی است. ما تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که کولر را روشن کرده و پنجره را باز کنیم تا هوا جریان داشته باشد. همه بدون استثنا ماسک می‌زنند و دیگر توکل به خدا. زندگی را نمی‌شود متوقف کرد. یک ماه نرویم، دو ماه نرویم، آخرش که چه؟ باید با این وضعیت کنار بیاییم و زندگی کنیم. کرونا یکی از عضوهای عادی و همیشگی زندگی ما شده است.

او افزود: طبق روال معمول جامعه، ما هم فاصله‌گذاری اجتماعی را تا جای ممکن در رادیو رعایت می‌کنیم.‌ ما حتی پشت میکروفون هم با ماسک برنامه ‌اجرا می‌کنیم. حتی اگر کیفیت صدا پایین بیاید ماسک‌ها را درنمی‌آوریم. اصول بهداشتی را رعایت می‌کنیم و همگی الکل همراهمان داریم. دست‌هایمان را مرتب می‌شوییم و استودیو را قبل از شروع کار الکل می‌زنیم. خدا را شکر تا الان هم مشکلی پیش نیامده است.

این هنرمند رادیو درباره‌ی عملکرد صدا در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مخاطب درباره ویروس کرونا، عنوان کرد: رسالت ما اطلاع‌رسانی است. هرکس در قالب هر شغلی که دارد اطلاعرسانی‌ می‌کند. ما هم در برنامه‌های زنده‌ای که اجرا می‌کنیم هر روز درباره کرونا و اخبار آن صحبت می‌کنیم. در نمایش‌ها هم در قالب نمایش سعی در اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی داریم.

او همچنین درباره ساخت برنامه‌های مناسبتی در رادیو یادآور شد: تاکنون کارهای مناسبتی زیادی را کار کرده‌ام. یکی از زیباترین کارهای مناسبتی که داشتم داستان زندگی‌ خانم زهرا حسینی به نام «دا» بود که سال گذشته کار شد و من در آن بازی کردم. هم صوتی کار کردم و هم به صورت نمایشی اجرا کردم. چون خودم هم جنوبی هستم معمولا اینگونه نقش‌ها را به من می‌دهند.

به گفته مهیمنی برای جذاب و شنیدنی شدن نمایش‌ها و برنامه‌های مذهبی و مناسبتی باید اول از همه این آثار را به زندگی نزدیک کرده و کاری کنیم که  خیلی ملموس باشند؛ او در این زمینه افزود: باید از شعار پرهیز کنیم. وقتی از شعار پرهیز کنیم ناخودآگاه به زندگی خودمان برمی‌گردد و کسی در قالب نمایش مناسبتی به آن نگاه نمی‌کند، و اینگونه مخاطب با آن همذاتپنداری می‌کند.

او همچنین گفت: در کنار این موارد باید خیلی خوب بازی شود تا شنونده بتواند این همذاتپنداری را داشته باشد. تهیه‌کننده هم در این نمایش‌ها خیلی دخیل است باید فضای نمایش را به گونه‌ای به مخاطب نشان دهد تا مخاطب خودش را در آن فضا ببیند و خسته نشود. باید از المان‌های شنیداری مناسب هر صحنه استفاده بشود.

نازنین مهیمنی علاوه بر حضور فعال در نمایش‌های رادیویی به عنوان بازیگر و کارگردان، در برنامه  تلویزیونی «سلام دنیا» که برنامه‌ای با ساختار ترکیبی- نمایشی با موضوع تشویق به فرزندآوری است، به عنوان بازیگر حضور دارد. این برنامه روزهای زوج ساعت ۱۸ از شبکه سلامت پخش می‌شود.

| منبع خبر : ایسنا
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.