Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 8410
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 22 دی 1397 - 11:48 |

بنیاد سعدی از رادیو ایران تقدیر کرد

بنیاد سعدی از رادیو ایران تقدیر کرد

بنیاد سعدی که به حفظ و گسترش زبان فارسی در جهان می پردازد از رادیو ایران به خاطر تلاش برای نگهبانی و گسترش زبان و ادبیات فارسی تقدیر کرد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو ایران: در مراسمی که روز چهارشنبه ۱۹ دی ماه ساعت ۱۱ صبح در محل بنیاد سعدی برگزار شد، دکتر حداد عادل مدیر بنیاد، دکتر رضا صحرایی معاون آموزش و پژوهش و فرهاد پالیز دار معاون بین الملل از تلاشگران پاسداشت زبان فارسی تقدیر کردند.
در ابتدای این مراسم غلامعلی حداد عادل توضیحاتی درباره فعالیت های بنیاد برای گسترش زبان و ادب فارسی ارائه داد و از کم شدن بودجه و کاستن کرسی های آموزش زبان فارسی در کشورهای دیگر انتقاد کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش از تلاش های رسانه ها، صدا و سیما، و رادیو ایران تشکر کرد و خواستار افزایش این همکاری ها و توجه بیشتر صدا وسیما به زبان فارسی شد.
گفتنی است در این مراسم از سیده زهرا صالحی تهیه کننده برنامه «کافه هنر» ، محمد اسماعیل پور تهیه کننده برنامه «پارسی گویان» و یدالله گودرزی مدیر گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران، به خاطر راه اندازی پویش«آیین سخن» برای حفظ و نگهبانی زبان فارسی تقدیر شد.
شایان ذکر است رادیوایران نخستین پویش رسانه ای را با نام «آیین سخن» برای نگهبانی از زبان فارسی راه اندازی کرده است و مراسم ویژه ای در اینباره در ۲۵ اردیبهشت همزمان باروز بزرگداشت فردوسی برگزار می شود

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.