Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 16051
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 23 دی 1398 - 13:24 |

«بهمن آزموده» مهمان وقتی خیال در می زند رادیو فرهنگ

«بهمن آزموده» مهمان وقتی خیال در می زند رادیو فرهنگ

برنامه «وقتی خیال در می زند» امشب به گفتگو با «بهمن آزموده »-مجسمه ساز- اختصاص دارد.

فاطمه داوودیان کارشناس مجری «وقتی خیال در می زند» دوشنبه ۲۳دیماه با « بهمن آزموده » گفتگو می کند.
بهمن آزموده، هنرمند مجسمه ساز در ۲۱ تیرماه سال ۱۳۲۷ در شهرستان ملایر چشم به جهان گشود. داشتن پدری اهل ذوق، هنر و ادب، شاعر پیشه و خوشنویس و وجود طبیعت بکر و زنده و از همه مهمتر برخورداری از فرصت کافی برای جست و جو و اندیشه، چشم این هنرمند را برای دیدن طبیعت آماده و دست او را با چوب و خمیر و گل آشنا کرد و بدون آنکه از محضر استادی بهره‌ ببرد، آثارش را خلق کرد و برای نخستین بار در نگارخانه سعدآباد در سال۱۳۷۴ به نمایش گذاشت.
تماشا و بررسی آثار موزه‌ای همچون مفرغ‌های لرستان و سفالینه‌های موزه ایران باستان طی روزهای متوالی، چندان تأثیری روی وی گذاشت که راه خود را پیدا کرد و دست به طراحی و ساخت غزال‌هایی با پاهایی کشیده و شاخ‌های نازک درهم پیچیده‌ای زد که در نوع خود منحصر به فرد است. این هنرمند با الهـام از مفـرغ های لرستان، غزلیات حافظ و مولانا و هنر مینیاتور موضوع غزال را با گرایش مدرن و گاه تحت تأثیر نقوش کهن توسط چوب به مجسمه در آورده‌است.
وی نمایشگاههای متعددی را در داخل و خارج از ایران برگزار کرده‌است و مدرس دانشگاه الزهرا(س)و دانشگاه هنر و عضو کمیته هنرهای سنتی فرهنگستان هنر، عضو کمیته هنرهای صناعی فرهنگستان هنر، مدرس دانشگاه و عضو انجمن مجسمه سازان است و از محضر هیچ استادی بهره نبرده و همواره در پی تجربه آموزی بوده است ؛ آزموده، برنده جایزه جشنواره بین‌المللی فیلم سبز(محیط زیست) نیز شده‌است.
برنامه «وقتی خیال در میزند» به تهیه کنندگی الهه بیات کاری از گروه کتاب رادیو فرهنگ است که ساعت ۲۱ با موضوع گفتگو با نویسندگان ، ادیبان و هنرمندان درباره آثار واندیشه هایشان از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ و ای ام ردیف ۵۸۵ پخش می شود

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.