Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 17639
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 18 فروردین 1399 - 14:16 |

تدارک رادیو فرهنگ در میلاد امام زمان (عج)

تدارک رادیو فرهنگ در میلاد امام زمان (عج)

شبکه‌ رادیویی فرهنگ به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان، سالروز ولادت قائم آل محمد ویژه برنامه‌های متنوعی را تقدیم شنوندگان می‌کند.

ویژه‌برنامه «چشم به راه » ساعت۱۵:۳۰ روز چهارشنبه در آستانه میلاد حضرت قائم (عج) از رادیو فرهنگ پخش می‌شود که تکرار آن در روز میلاد همان ساعت تقدیم شنوندگان رادیو فرهنگ می شود.
در این برنامه «محسن فرهمند» ذاکر اهل بیت علهیم السلام بحر طویل داستان ولادت امام زمان (عج) را می خواند .
همچنین در این برنامه نمایشی با موضوع تشرفات و ره یافتگان به دیدار امام عصر( عج) تدارک دیده شده است .
برنامه « چشم به راه » کاری از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ، به تهیه‌کنندگی رضا صفری، کارشناس مجری مهدی رستمی چهارشنبه ۲۰ و پنجشنبه ۲۱ فروردین ماه پخش می‌شود.
شعر مهدوی در شمیم انتظار
برنامه«شمیم اتتظار» با محوریت شعر و موسیقی مهدوی ویژه ولادت حضرت ولی عصر (عج) نیز روز پنجشنبه ۲۱ فروردین ماه ساعت ۸:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه از رادیو فرهنگ پخش می شود.
در این برنامه علاوه بر خوانش اشعار مهدوی و انتظار موعود ،ترانه هایی که با این مضمون خوانده شده اند تقدیم شنوندگان می شود .
بهار نشین ، هفت کوچه و بهار را ورق بزن از دیگر برنامه های رادیو فرهنگ هستند که در نظر گرفتن موضوعاتی متناسب با ولادت با سعادت امام عصر (عج)چهارشنبه و پنجشنبه رنگ و بوی مهدوی گرفته و با موضوع انتظار به استقبال این روز با شکوه می‌روند.
در هفت کوچه به فراخور موضوع اصلی این برنامه که فرهنگ مردم است جشن های نیمه شعبان ورسوم شهرهای محتلف بیان می شود و علاقه مندان از ساعت ۹ تا ۱۱:۳۰ می توانند در هفت کوچه رادیو فرهنگ با جشن میلاد امام زمام عج در ایران و دیگر کشورهای مسلان همراه شوند .
بهار نشین اما به سراغ گفتگو با هنرمندان و فرهیختگان فرهنگی –هنری می رود و از فعالیت هنرمندان در تروج فرهنگ انتظار می گوید .
این برنامه نیز ساعت ۱۶:۳۰ پخش می شود و شنوندگان با همراهی ان می توانند از فعالیت ها و برنامه های فرهنگی وهنری انجام گرفته در زمینه مهدویت مطلع شده و در بخش اشعار مهدوی از دیروز تا امروز را بشنوند .
در برنامه «بهار را ورق بزن» بخش ویژه معرفی کتاب نیز حال وهوای این روز را گرفته و کتابی با موضوع مهدویت معرفی میشود این برنامه که از ساعت ۲۰ تا ۲۲ پخش میشود ویژه فرهنگ مهدویت و انتظار خواهد بود.
علاقه مندان می توانند برنامه های رادیو فرهنگ را روی موج اف ام ردیف ۱۶مگاهرتز و موج ای ام ردیف ۱۰۶کیلوهرتز بشنوند.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.