Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 30050
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو تاریخ انتشار : 03 آبان 1400 - 11:32 |

تدارک ویژه شبکه‌های رادیویی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل

تدارک ویژه شبکه‌های رادیویی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل

شبکه‌های رادیویی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در مجموع با ۴۳۱ برنامه، ۵۴ عنوان به مدت ۷۵ساعت و ۱۰دقیقه به این موضوع می‌ پردازند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، هشتم آبان ماه، سالروز فرمان مقام معظم رهبری برای تشکیل کمیته دائمی‌ پدافند غیرعامل است. این روز در تقویم رسمی‌کشور نیز با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی بنام روز پدافند غیرعامل نام گذاری شده است. بر همین اساس هرسال، ایام نیمه آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل با استفاده از ظرفیت های لشکری و کشوری در چهار سطح ملی، دستگاهی، استانی و شهری برنامه‌های نکوداشت پدافند غیرعامل با رویکرد تبیینی و ترویجی برگزار می‌شود.

شبکه‌های رادیویی در مجموع با ۴۳۱برنامه، ۵۴ عنوان و به مدت ۷۵ساعت و ۱۰دقیقه به پدافند غیرعامل  می‌پردازند که از این میزان برنامه، ۱۲۷برنامه در قالب ۶ عنوان و به مدت۶ ساعت و ۳۵ دقیقه به صورت ویژه است.
اقتصاد :
رادیو اقتصاد تعداد ۸ برنامه را در قالب ۴ عنوان و به مدت ۳ساعت و ۳۵ دقیقه پیش بینی کرده است. مجله رادیویی «بزرگراه اقتصاد» و برنامه گفت و گو محور «رهیافت» با موضوع پدافند اقتصادی، صنعت پایدار، تولید ملی، امنیت اقتصادی و  عدالت اقتصادی روی آنتن می رود.
ایران :
رادیو ایران تعداد۳۶ برنامه را در قالب ۱۰ عنوان و به مدت ۶ ساعت ۴۵ دقیقه تدارک دیده است. مجله رادیویی «جهان سیاست» با محور ارتقاء سطح آمادگی دستگاه‌های کشوری و لشگری در برابر حوادث و تهدیدادت نوین(سایبری، الکترونیک) پخش می‌ شود.
برنامه گفت و گو محور «ایران امروز» نیز با رویکرد اولویت دادن به اقدامات پیش دستانه پدافند غیرعامل نسبت به تهدیدات نوین، ارتقاء پزوهش های کاربردی و ارتقاء سطح آمادگی دستگاه‌های کشور و لشگری در برابر حوادث و تهدیدات نوین تولید می‌ شود.
پیام:
رادیو پیام نیز ۹۳ برنامه را در قالب ۲ عنوان و به مدت ۳ ساعت و ۱۸ دقیقه به سمع شنوندگان می رساند.

برنامه «روز خوب خبر خوب» از ۸ تا ۱۴ آبان، فعالیت های پدافند غیرعامل را تشریح می‌کند و برنامه «با رادیو پیام بهتر ببینید» نیز به فرهنگ سازی در ذهن، تکرار و باور مردم می‌ پردازد.
تهران:
رادیو تهران تعداد ۷ برنامه را در قالب ۴ عنوان و به مدت ۲ ساعت تدارک دیده که در این میان مجله رادیویی «گفتاورد» پدافند غیرعامل و ایران پایدار را بررسی می‌ کند.
جوان:
رادیو جوان به این مناسبت ۱۵ برنامه را در قالب ۳ عنوان و به مدت ۵ ساعت و ۲۵ دقیقه تقدیم مخاطبان می‌کند. مجله رادیویی«رادیوم» در ۵ قسمت، به پدافند زیستی، سایبری، شیمیایی، اقتصادی، مردمی، کالبدی اختصاص دارد.
سلامت :
رادیو سلامت نیز ۵۴ برنامه را در قالب ۹ عنوان و به مدت ۱۵ ساعت و ۳۷ دقیقه تولید کرده که از این میزان برنامه ۴ عنوان برنامه به مدت ۳ ساعت و ۱۷ دقیقه به صورت ویژه است.
این شبکه رادیویی در قالب ساختارهای نوین، بسته ویژه فواصل پخش با محور موضوعی تاب آوری تهیه کرده است که از ۸ تا ۱۴ آبان در ۲۱ برنامه پخش می‌ شود.
برنامه گفت و گو محور «غیر قابل پیش بینی» با موضوع معماری و سازه‌های ایمن در برابر زلزله و مدیریت بحران در صورت بروز حوادث غیرمترقبه و تمرکز بر رویکرد علمی، ۸ آبان روی آنتن می رود.
«پلاک صورتی» عنوان ویژه برنامه ای به منظور جریان سازی غربالگری و پیشگیری از سرطان سینه، با تمرکز بر رویکرد علمی و اطلاع رسانی دقیق، اقدامات مراکز علمی و دانشگاهی و پیشرفت های آنها است که در ۲ برنامه می‌شنوید.
صبا :
رادیو صبا تعداد ۴ برنامه را به مدت ۲ ساعت پیش بینی کرده است. برنامه «مرورگر ۱۰۵۵» را می توانید با رویکرد استفاده از تکنولوژی‌های نوین در عصر ارتباطات، فضای مجازی و دانستنی‌های آن، اینترنت، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی دنبال کنید.
فرهنگ :
رادیو فرهنگ تعداد ۳۰ برنامه را در قالب ۹ عنوان و به مدت ۷ ساعت و ۲۰ دقیقه به سمع شما می رساند. در برنامه‌ «در مسیر توسعه» مفهوم تاب آوری در گستره فردی و اجتماعی و در برنامه « قلمرو فرهنگ» مدیریت بحران در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، وظایف مردم و مسئولان در قبال پدافند غیرعامل و در برنامه «گفتارش» گفت و گو و گزارش با مردم و مسئولان درخصوص فرهنگ سازی مفاهیم پدافندغیرعامل بررسی می‌ شود.
همچنین برنامه گفتار محور «از همدلی تا همزبانی» به پدافند غیرعامل در کلام رهبری اختصاص دارد.
قرآن :
رادیو قرآن تعداد ۱۰ برنامه را در قالب ۳ عنوان و به مدت ۳ ساعت و ۵ دقیقه تدارک دیده است. مجله رادیویی «افق» با رئیس سازمان پدافند غیرعامل و معاونانشان درخصوص اهمیت این سازمان و عملکرد آنها در هفته پدافند غیر عامل گفت و گو می‌ کند.
گفت و گو:
رادیو گفت و گو  نیز ۱۵ برنامه را در قالب ۶ عنوان و به مدت ۱۱ ساعت و ۳۰ دقیقه تقدیم شنوندگان می‌کند.

برنامه «گفت وگوی علمی» دستاوردها و کارکردهای پدافند غیرعامل در حوزه‌های زیستی، سایبری، پرتوی را منعکس می‌کند. برنامه«گفت و گوی اجتماعی» با محور پدافند زیستی و مدافع حریم سلامت و برنامه «گفت و گوی سیاسی» با موضوع تاملی بر نقش پدافند غیرعامل بر امنیت پخش می‌ شود.
برنامه «گفت و گوی اجتماعی» با موضوع پدافند مردم محور و «گفت و گوی اجتماعی» نیز با رویکرد پدافند شهری، شهر آماده و پایدار روی آنتن می رود.
معارف :
رادیو معارف تعداد ۱۵۲ برنامه را در قالب ۲عنوان و به مدت ۸ساعت و ۱۰ دقیقه پیش بینی کرده است. مستند «پنجره» با موضوع ظرفیت و کارکرد پدافند غیر عامل پخش می‌ شود.
ورزش :
رادیو ورزش تعداد ۷ برنامه را در قالب ۱ عنوان و به مدت ۶ ساعت و ۲۵ دقیقه روی آنتن می‌برد. برنامه گفت و گو محور «به اضافه ورزش» تاثیرات ورزش بر پدافند غیرعامل ، ضرورت رعایت اصول و الزامات پدافند غیرعامل در ساخت و ساز اماکن ورزشی را بررسی می‌کند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.