Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 29536
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 13 مهر 1400 - 13:13 |

تهیه کننده رادیو: مشتاقان حسینی با رادیو اربعین زیارت رفتند

تهیه کننده رادیو: مشتاقان حسینی با رادیو اربعین زیارت رفتند

یکی از تهیه کننده های رادیو اربعین که به کربلا اعزام شده است با اشاره به استودیوی رادیو اربعین در کربلا بیان کرد که به نوعی یک حسینیه کوچک راه‌اندازی شده است.

محمد بخشایش یکی از تهیه کنندگان رادیو اربعین که به کربلا اعزام شده است، در توضیحاتی از روند برنامه سازی به  مهر بیان کرد: رادیو اربعین با کمترین امکانات نسبت به سایر رسانه‌ها توانست همچنان مرجع و ماوای زائران کربلا باشد. در این مدت، تمام تلاشمان را کردیم که حال و هوای کربلا را آن طور که هست و با تمام امکاناتی که در دسترس ما بود طوری برای مخاطبانمان منتقل کنیم که مخاطبانمان احساس کنند که همراه با ما در کربلا هستند.

استودیو رادیو اربعین محل قرار مهمانان امام حسین (ع)

وی ادامه داد: رادیو اربعین در کربلا با وجود اینکه کمترین امکانات را نسبت به تلویزیون و بقیه شبکه‌های تلویزیونی و حتی شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی حاضر در کربلا داشت اما به نوعی محل قرار همه دوستان ایرانی، هنرمندان، مداحان، شاعران و مهمانان امام حسین (ع) بود. حتی خیلی از مهمانان برنامه، خودشان به رادیو اربعین مراجعه می‌کردند و می‌گفتند می‌خواهند از طریق این شبکه با مردم ایران صحبت کنند و این باعث افتخار ما بود.

این تهیه کننده اعزامی به کربلا به نمونه‌ای از این گفتگوها اشاره و عنوان کرد: جواد فروغی دارنده مدال المپیک کشورمان که در لباس مدافعان سلامت آنجا حضور داشت، گروه‌های تواشیح و گروه‌های قرآنی از جمله مهمانان ما بودند و حتی به اجرای برنامه هم می‌پرداختند.

حسینیه کوچکی که با رادیو اربعین راه‌اندازی شد

بخشایش با اشاره به برخی خاطرات کار در استودیوی رادیو اربعین تصریح کرد: نکته جالب حضور مداحان در استودیو و مداحی هایشان بود که حسرت‌های ما را پر می‌کرد. خیلی از عوامل برنامه ساز حسرت زیارت داشتند اما به خاطر کارشان و به خاطر اطلاع رسانی ۲۴ ساعته نمی‌توانستند به حرم بروند و وقتی مداحان می‌آمدند، در کنار آنها که ذکر مصیبت می‌خواندند، عزاداری می‌کردند.

وی اضافه کرد: شاید بتوان گفت رادیو اربعین از این حیث یک حسینیه کوچک هم شده بود و خیلی‌ها را دعوت کرده بود که در این حسینیه حضور پیدا کنند.

بخشایش در خصوص فعالیت‌های تیم اعزامی رادیو اربعین به کربلا توضیح داد: ما ضمن اینکه برای شنوندگان رادیو اربعین اطلاع رسانی می‌کردیم به شنوندگان دیگر رادیو ها من جمله رادیو سلامت، صبا، نمایش، رادیو گفتگو، ورزش، فرهنگ، پیام و آوا نیز اطلاع رسانی می‌کردیم نه به عنوان یک گزارش بلکه به عنوان برنامه سازی با آنها در ارتباط بودیم و برنامه‌های کوتاه چند دقیقه‌ای به عنوان مهمان ویژه برایشان ارسال می‌کردیم.

وی با اشاره به میهمانان برنامه گفت: خیلی از خادمان و موکبان حرم امام حسین (ع) و موکبانی که در طول مسیر بودند از مهمانان برنامه رادیو اربعین بودند و حدود ۳۰ خادم از موکب داران طریق الحسین مهمان ما شدند.

این تهیه کننده با اشاره به مداحان مهمان نیز عنوان کرد: نیک بختیان، شال بافان، محمد حسین پویانفر، مهدی سلحشور و مداحان به نامی را در استودیوی رادیو اربعین داشتیم. این مداحان که می‌آمدند با ذکر مصیبت و مداحی برای امام حسین (ع) عزاداری می‌کردند و سیلی از مردم این عزاداری‌ها را گوش می‌کردند و اشک می‌ریختند و تقریباً فضای معنوی آنجا را برای ما معنوی‌تر می‌کرد حتی برنامه سازان هم همراه مردم اشک می‌ریختند.

| منبع خبر : خبرگزاری مهر
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.