Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 5312
  پرینتخانه » اخبار, گفت و گو تاریخ انتشار : 21 بهمن 1396 - 10:58 |

تهیه کننده پیشکسوت رادیو: مجری ها زیاد حرف می زنند

تهیه کننده پیشکسوت رادیو: مجری ها زیاد حرف می زنند

یک تهیه کننده پیشکسوت با اشاره به مجریان شبکه های رادیویی بیان کرد که برخی مجریان زیاد حرف می زنند و به کارشناس برنامه اجازه صحبت نمی دهند.

شهلا نیساری-هنر صدا

شهلا نیساری برنامه ساز و تهیه کننده پیشکسوت رادیو در پاسخ به این پرسش که این روزها چقدر رادیو را دنبال می کند گفت: این روزها دیگر خیلی کم رادیو گوش می کنم و حقیقتش رادیو آن جذابیت گذشته را برایم ندارد.

وی ادامه داد: فکر می کنم مجری های رادیو زیاد حرف می زنند و حتی بیشتر از مهمانی که دعوتشان کرده اند سخن می گویند. این برنامه هایی که اکنون پخش می شود برای من و کسانی که میانسال هستند چندان جذابیتی ندارد و مناسب روحیه این قشر نمی بینم.

این تهیه کننده قدیمی رادیو بیان کرد: وقتی مخاطب زمان می گذارد و برنامه ای را می بیند و یا گوش می کند توقع دارد مطلبی هم دستگیرش شود اما اکنون برنامه های رادیو به گونه ای است که حتی خود من که سال ها در این رسانه فعالیت داشتم ترجیح می دهم محتوای مورد نظرم را از سایت ها و شبکه های اجتماعی تهیه کنم. شما می توانید به راحتی مطالب علمی یا بسیاری مسایل روزمره خود را که نیازمند اطلاعاتی درباره آنها هستید از این صفحات پیدا کنید.

وی با اشاره به اینکه اکنون مردم رادیو را بیشتر برای اخبار گوش می دهند، اظهار کرد: خیلی وقت ها که من تاکسی سوار می شوم می بینم راننده فقط رادیو را برای اخبار آن گوش می کند به طور مثال اخبار که تمام می شود صدای آن را کم می کنند تا دوباره بخش خبری بعدی پخش شود.

وی با اشاره به طولانی بودن اجراها و صحبت های زیاد مجریان اظهار کرد: من زمانی هم که تهیه کننده برنامه در رادیو جوان بودم سعی می کردم آیتم ها کوتاه باشد نه اینکه مجری فقط چند دقیقه سلام و احوالپرسی داشته باشد.

این مجری پیشکسوت با اشاره به عصر سرعت و همچنین جذابیت قصه برای مخاطب تصریح کرد: مردم امروزه زمان زیادی ندارند به همین دلیل خوب است که از آیتم های کوتاه استفاده کنیم و محتوا را در چنین آیتم هایی وارد کنیم. همچنین از آنجایی که همه قصه و داستان را دوست دارند نمایش های رادیویی کمک زیادی می توانند در این زمینه داشته باشند. خود من حدود ۱۸ سال پیش بازنشسته شدم و بعد از آن در حوزه تولید نمایش های رادیویی فعالیت می کردم.

وی در پایان گفت: نمایش های رادیویی بسیاری در مدت های زمانی یک یا چند دقیقه تولید می شود که می توان در آنها نکاتی را بیان کرد که شاید در یک برنامه نیم ساعته هم نتوان بیانشان کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.