Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 9697
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو تاریخ انتشار : 28 فروردین 1398 - 17:32 |

جشنواره رادیو آثار برتر خود را شناخت

جشنواره رادیو آثار برتر خود را شناخت

رییس کمیته داوری جشنواره بین‌المللی رادیو از نهایی شدن آرا داوران خبر داد و گفت: چهارم اردیبهشت و همزمان با برگزاری آیین اختتامیه، صاحبان آثار برتر جشنواره رادیو معرفی می شوند.

به گزارش هنرصدا به نقل از کمیته اطلاع رسانی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو، شهرام ملازاده گفت: در بخش مستمر مجموعاً ۱۳۸ اثر داوری شد که در نهایت ۵۶ نامزد در مشاغل تهیه‌کنندگی، گویندگی، نویسندگی، گزارشگری، بازیگری، کارگردانی، کارشناسی مجری، افکتور و صدابرداری واجد شرایط لازم برای راهیابی به بخش نهایی شدند. در بخش آزاد هم مجموعاً ۱۷۷ اثر در قالب های مستند، نمایش کوتاه، فیچر و مینی فیچر،PSA و خلاقانه به دفتر جشنواره ارسال شد که از این تعداد ۴۰ اثر به مرحله دوم راه یافتند. پس از دو مرحله داوری، آثار برتر و منتخب در بخش های مختلف انتخاب شد که در اختتامیه جشنواره اسامی برندگان اعلام خواهد شد.
رییس کمیته داوری به استقبال از بخش مردمی اشاره کرد و افزود: در بخش مردمی ۶۲۱ اثر در قالب‌های پادکست، خلاقانه و قطعه موسیقی به دفتر جشنواره ارسال شد. مخاطبان رادیو با ساخت آثار رادیویی باهم رقابت کردند و سرانجام ۴۳ اثر به بخش نهایی راه یافتند.
ملازاده ادامه داد: در بخش بین‌الملل ۹۲ اثر به دفتر جشنواره ارسال شد که از میان این آثار ۸۶ برنامه از ایران و ۶ برنامه از کشورهای ایرلند، هندوستان، کروواسی، لهستان و صربستان در قالب های مستند، مستند نمایشی، PSA، مینی فینچر، نمایش کوتاه، شخصیت محور، آموزشی، سرگرمی و تولید با محتوای کاربران با هم رقابت کردند. این آثار داوری شده و آثار برتر و منتخب انتخاب شدند.
وی با بیان اینکه نتایج داوری‌ها در بخش های مختلف از چند موضوع خبر می دهد، یادآور شد:
اول اینکه مخاطبان رادیو به عنوان سرمایه‌های فعال و ارزشمند رادیو، مخاطبان مولدی هستند که می توانند خود تولیدکننده آثار رادیویی باشند. این امر، کار همکاران و برنامه‌سازان را دشوارتر می‌کند. دوم اینکه برنامه سازان رادیو چرخش و میل مشهودی به برنامه سازی در قالب های مدرن رادیویی و تولید آثار خلاقانه دارند.
چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو و ششمین اجلاس جهانی صدا از دوم تا چهارم اردیبهشت در تهران برگزار می شود.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.