Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 21191
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو جوان تاریخ انتشار : 02 مهر 1399 - 11:10 |

حرکت کاروان رادیو جوان به سوی گلزارهای شهدای شهرهای ایران

حرکت کاروان رادیو جوان به سوی گلزارهای شهدای شهرهای ایران

کاروان رادیویی «سپهبدهای اخلاص» رادیو جوان، از سه شنبه اول مهر و همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، به سوی گلزار شهدای شهرهای ایران، حرکت نمود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، شبکه رادیویی جوان به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و با هدف تبیین ارزش‌ ها و حماسه‌ های جنگ تحمیلی و انتقال این آموزه‌ ها به نسل جوان و بیان اهمیت دفاع مقدس در حفظ تمامیت ارضی کشور پخش می‌شود. این برنامه یاد و خاطره شهدا، جانبازان و اسرا و مفقودان و دستاوردهای معنوی این دوران را با تولید و پخش ویژه برنامه‌ هایی گرامی می‌ دارد.
از این رو کاروان رادیویی «سپهبدهای اخلاص» از اول مهر به همّت رادیو جوان و با همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران در قالب ویژه برنامه «خانه دوست کجاست؟» برای زیارت گلزار شهدای شهرهای ایران، حرکت خود را آغاز می‌کند. به همین مناسبت مجتبی حسنی تهیه‌ کننده ویژه برنامه دفاع مقدس رادیو جوان، که هدایت این کاروان را بر عهده دارد درباره‌ این اتفاق تازه‌ برای شنوندگان، توضیح می دهد.

مجتبی حسنی در خصوص تجربه‌ اش در تولید برنامه‌ های میدانی و تعاملی گفت: در سال جدید که اماکن متبرکه و مساجد به دلیل شیوع ویروس کرونا، تعطیل است و بسیاری از مردم نمی‌ توانند به مشهد مقدس سفر کنند، ما با همراهی مدیر شبکه رادیویی جوان تصمیم گرفتیم با هماهنگی‌ های صورت گرفته با آستان قدس، هر هفته، چهارشنبه‌ ها به این شهر سفر کنیم تا برنامه «با تو حالم خوبه» را از حرم امام رضا (ع) تقدیم شنوندگان کنیم که خوشبختانه با اقبال چشمگیر مخاطبان رو به رو شده است.

«خانه دوست کجاست؟» برنامه‌ ای مجله‌ ای است که در استودیوی متحرک رادیو جوان به صورت زنده هرشب ساعت ۱۹:۳۰، روی آنتن می‌ رود و رویکرد آن تمرکز بر حضور و زیارت هفت گلزار شهدا در هفت شهر است.

وی ادامه داد: رادیو جوان حرکت خود را از باغ موزه دفاع مقدس تهران و سپس بهشت زهرا آغاز می‌ کند و به ترتیب از روز سه‌ شنبه اول مهر ماه به سوی گلزارهای شهدای شهرهای قم، نجف آباد، اصفهان و شیراز حرکت می‌کند و در پایان به گلزار شهدای شهر کرمان می‌ رسد.

تهیه‌ کننده «خانه دوست کجاست؟!» رویکرد برنامه را حرکت در مسیر شهدا دانست و گفت: کاروان رادیویی «سپهبدهای اخلاص» با عبور از شهرها به ترتیب با توقف در کنار حرم‌ های شهید چمران، شهید صیاد شیرازی، شهید احمدی روشن، شهید زین الدین، شهید زجاجی، شهید حججی، شهید خرازی، شهید منتظرالمهدی روی آنتن می‌ رود. در پایان به شهر کرمان می‌ رسیم که زیارت آرامگاه مطهر سردار شهید قاسم سلیمانی، حضور در کنار شنوندگان جوان رادیو و بستن عهدنامه جوانان ایران با شهدای کشور در کنار حرم سردار رشید اسلام، هدف اصلی این برنامه است.

مجتبی حسنی در پایان با اشاره به بخش‌ های مختلف برنامه ادامه داد: در هر توقف، قرار است به معرفی و تجلیل از شهدای شاخص هشت سال دفاع مقدس و همین طور شهدای مدافع حرم پرداخته شود. این مراسم تجلیل  در قالب مستند تولیدی و به طور زنده پخش می‌شود.
همچنین یک برنامک (آیتم) تولیدی نیز باهدف معرفی و پرداختن به هفت شهید نوجوان و جوان نخبه و مطرح دفاع مقدس به نمایندگی از تمام شهدای جوان ایران طراحی کرده‌ ایم.
گفت و گوی زنده با فرزندان نوجوان و جوان شهدای دفاع مقدس و گفت و گوی زنده با راویان و فرماندهان دفاع مقدس نیز از دیگر بخش‌ های این برنامه به شمار می آیند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.