Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 30598
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 25 آبان 1400 - 16:30 |

داستان پر تکرار آلودگی هوا در «رادیو صبا»

داستان پر تکرار آلودگی هوا در «رادیو صبا»

رادیو صبا در برنامه زنده «صبح صبا» با نگاهی طنز به موضوع آلودگی هوا می پردازد.

خاطره آن روزگارانی که وقتی پنجره اتاقمان را باز می‌کردیم، آسمان را آبی آبی می‌دیدیم، آن‌گاه که چشمانمان را می‌بستیم، با تمام وجود هوا را به ریه‌ها و تمام وجودمان می‌کشاندیم، آنقدر عمیق نفس می‌کشیدیم که گویی تک تک سلول‌های بدنمان از هوای پاک صبحگاهی تازه و پرانرژی می‌شود و بعد که چشمانمان را باز می‌کردیم از دیدن طراوت و تازگی صبح تازه و آواز پرندگان لذت می‌بردیم. آری، آن روزها این‌گونه بود اما این روزها نفس عمیق کشیدن در فضای بیرون تنها رؤیایی محال است. سال‌هاست فراموش کرده ایم هوای تازه و پاک به معنای واقعی چیست و نفس کشیدن در آن چه صفایی دارد. سال‌هاست که در بیشتر روزهای سال، حتی هنگام صبح نیز از باز کردن پنجره اتاقمان می‌ترسیم و از پشت پنجره بسته با دیدن هوای گرفته و آلوده حسرت می‌خوریم.

کلانشهرهای کشور به‌ویژه در فصول سرد به دلیل پدیده وارونگی با افزایش آلودگی هوا مواجه می‌شوند، به طوری که امروزه متاسفانه این موضوع تبدیل به یک داستان پرتکرار شده و این در حالی است که می‎توان به جای فراموش کردن به دنبال یک راهکار اساسی برای حل این مشکل بود.

رادیو صبا در برنامه زنده «صبح صبا » روز چهارشنبه ۲۶ آبان با نگاهی طنز به این موضوع می پردازد. در این برنامه با تعامل با مخاطبان و پخش آیتم های طنز و نمایش های زنده با این موضوع شوخی می شود و طنازانه از راهکارهای ناکارامدی که هرساله ارائه می شود نقد می کند.

«صبح صبا» هر روز در قالب مجله رادیویی با رویکرد اطلاع رسانی اخبار روز جامعه با بیانی طنز از ساعت ۷ صبح راهی آنتن صبا می شود.

این برنامه در هفته جاری به تهیه کنندگی رضا عزتی و اجرای مهبد قناعت پیشه و امیرعضد راهی آنتن صبا می شود.

به اشتراک بگذارید
  1. yaser :
    ۲۵ آبان ۰۰

    خوبه اگر صدای خوداورا تکرار نذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.