Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 30919
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 12 آذر 1400 - 11:06 |

داستان کوتاه «خواستگاری» در رادیو صبا روایت می‌شود

داستان کوتاه «خواستگاری» در رادیو صبا روایت می‌شود

در برنامه «قصه‌های ظهر صبا» جمعه ۱۲ آذر، به مناسبت روز جهانی کم‌توانان، داستان کوتاه «خواستگاری» به قلم ابوالفضل طاهرخانی برای شنوندگان روایت می‌شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، «قصه‌های ظهر صبا» عنوان برنامه ای است که داستان‌های کوتاه و شنیدنی را با روایتی متفاوت برای مخاطبان بازخوانی می‌کند. در برنامه جمعه ۱۲ آذر، امیرحسین مدرس به مناسبت روز جهانی کم‌توانان، داستان کوتاه «خواستگاری» نوشته ابوالفضل طاهرخانی را روایت می‌کند.
داستان «خواستگاری» این طور شروع می‌شود، وقتی عروس آینده شان با صندلی چرخ دار آمد توی اتاق و در حالی که لبخندی بر لب داشت، با سینی چای به طرف مادر شوهر آینده اش رفت و سینی چای را جلویش گرفت ، مادر انگاری برق تمام وجودش را لرزانده باشد، با تعجب اخم کرده و به پسرش که حالا سرش را پایین انداخته بود، کرد و گفت: اینه دختری که تعریفش رو می‌کردی؟ اینه جواب محبت های من، مگر در حق تو کوتاهی کرده بودم که اینجوری جوابم را دادی ؟….
زینب برومند، تهیه کننده برنامه «قصه‌های ظهر صبا» گفت: پدیده معلولیت بیش از آنکه تنها به فرد معلول مربوط باشد، امری اجتماعی است. جامعه نقش بسزایی در شرایط زندگی افراد معلول و برخورداری آنها از حقوق برابر با سایر افراد جامعه ایفا می‌کند. فضاهای شهری به عنوان مکان‌هایی که حضور و تعامل اعضای یک جامعه را میسر می سازند، در برقراری ارتباط معلولان با سایر افراد از اهمیت ویژهای برخوردارند. وجود بسترهای مناسب برای حضور معلولان در فضاهای شهری، جایگاه و اهمیت ویژه ای دارد و فراهم آوردن آن، موجب مشارکت و فعالیت معلولان در عرصه اجتماع می‌ شود. نبود امکانات و بستر مناسب در شهرها برای حضور افراد معلول در فضاهای شهری مشکل ایجاد می‌کند و این امر باعث کمرنگ شدن حضور معلولان در فضاهای عمومی می‌شود. بی توجهی جامعه به نیازهای معلولان به طرد و محرومیت اجتماعی آنها منجر می‌شود .گله معلولان از اجرای قوانین، باید شنیده شود تا با بکارگیری مؤثر و صحیح آن‌ها از حجم مشکلاتشان کاسته شود، همکاری رسانه و مسئولان می‌تواند نقش پررنگی در رفع چالش‌های معلولان داشته باشد.
در این برنامه قصد داریم با بازخوانی داستان «خواستگاری» تلنگری برای مردم و مسولان در جامعه باشیم.
«قصه‌های ظهر صبا» به تهیه کنندگی زینب برومندمجد و گویندگی امیرحسین مدرس و با تنظیم رادیویی معصومه پاکروان، روزهای پنج شنبه و جمعه‌ ساعت ۱۳ تقدیم مخاطبان رادیو صبا می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.