Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 16177
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 30 دی 1398 - 10:30 |
مدیر رادیو ایران عنوان کرد

رادیو ایران مکمل زنجیره رونق تولید ملی

رادیو ایران مکمل زنجیره رونق تولید ملی

مدیر رادیو ایران گفت: این شبکه رادیویی با تولید و پخش برنامه‌های گوناگون و راه‌اندازی پویشی اجتماعی، مکمل زنجیره رونق تولید و حلقه واسط سرمایه‌گذاران خرد و کارآفرینان بوده است.

به گزارش هنرصدا به نقل از شبکه رادیویی ایران، دکتر محمد جعفر محمدزاده با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ به نام «رونق تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب و لزوم توجه رسانه‌ها به این مسئله اظهار کرد: بر این اساس معاونت صدای رسانه ملی از همان ابتدای سال، سیاست‌های اصولی خود را بر مبنای تلاش برای تحقق شعار سال و مطالبات رهبری تنظیم و به مدیران شبکه‌های رادیویی و برنامه‌سازان ابلاغ کرد.

وی افزود: برنامه‌های گوناگونی در همین راستا و در شبکه‌های مختلف رادیویی تولید و روانه آنتن شده‌اند یا در حال تولید هستند و به زودی پخش خواهند شد.

مدیر رادیو ایران با بیان اینکه در این شبکه رادیویی هم این روند شکل گرفته و تداوم یافته است گفت: «نمودار» به عنوان برنامه‌ای اقتصادمحور به صورت روزانه در رادیو ایران تولید و پخش می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین از بهار امسال، پویش «رونق تولید» به همت رادیو ایران راه‌‌اندازی شده که هدف از آن، تقویت اقتصاد خرد و مردمی است، در واقع نوعی هدایت‌گری مخاطبان و اقشار مختلف مردم به سمت سرمایه‌گذاری‌های کوچک، هدف از راه‌اندازی این پویش بوده است.

محمدزاده خاطرنشان کرد: بسیاری از اقتصادانان بزرگ بر این عقیده هستند که اقتصاد مردم‌بنیاد یا همان اقتصاد خُرد، راهکاری عملی برای برون‌رفت جوامعی مانند ایران از مشکلات اقتصادی هستند و اگر سرمایه‌های هر چند کوچک، در چرخه‌ای بزرگ‌تر به جریان بیفتند، می‌توانند در نهایت منجر به رونق تولید ملی در سطح کلان شوند بنابراین پویش مذکور با این پشتوانه عملی و فکری طراحی و اجرا شده است.

مدیر رادیو ایران با اشاره به شیوه اجرای پویش «رونق تولید» عنوان کرد: ابتدا فرخوانی عمومی اعلام شد و در ادامه مخاطبان و علاقمندان به این پویش تشویق شدند تا سرمایه‌های خُرد را با استفاده از الگوهای صحیح اقتصادی، وارد چرخه تولید کنند، در این زمینه نمونه‌های موفقی هم به مخاطبان معرفی شدند تا موجب تشویق و دلگرمی بیشتر آنها شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در این پویش به ایده‌های اقتصادی مثبت و حرکت‌آفرین هم توجه شده است چرا که می‌دانیم برخی افراد دارای طرح‌ها و ایده‌های نو و بدیعی هستند که با سرمایه‌های خُرد قابل اجراست ولی خودشان امکان سرمایه‌گذاری ندارند بنابراین رادیو ایران تصمیم گرفت حلقه واسطی میان این دو قشر باشد، یعنی سرمایه‌داران خُرد و صاحبان ایده تا به این ترتیب تکمیل‌کننده زنجیره‌ای باشد که در نهایت منجر به رونق تولید ملی خواهد شد.

محمدزاده با بیان اینکه سعی شده است از ظرفیت برنامه اقتصادی «نمودار» برای این منظور استفاده شود خاطرنشان کرد: نتیجه کار بسیار عالی و حتی دور از انتظار بود چرا که در طول تولید و پخش این برنامه، شاهد تماس صدها سرمایه‌گذار و صدها کارآفرین بودیم که می‌توانستند در کنار هم به موفقیت برسند.

مدیر رادیو ایران افزود: مدتی بعد از پخش برنامه و با پیگیری‌های صورت گرفته دریافتیم «نمودار» توانسته است حلقه ارتباطی خوبی بین این دو قشر ایجاد کند و در حال حاضر برخی از همان افراد با همکاری یکدیگر، به نتایج مثبتی دست یافته‌اند.

وی گفت: بر این اساس تصمیم گرفته شده همایشی با عنوان «حمت» (حامیان مردمی تولید) همزمان با هفتمین روز بهمن ماه سال جاری برگزار و طی آن الگوهای موفق فعالیت‌های اقتصادی که از طریق برنامه‌های رادیو ایران شکل گرفته‌اند به مردم معرفی شوند البته تجلیل از فعالان رسانه‌ای حوزه اقتصاد که در سایر شبکه‌های رادیویی تلاش می‌کنند هم در دستور کار قرار دارد.

مدیر رادیو ایران بیان کرد: آیین اختتامیه این همایش و پویش «رونق تولید» با حضور جمعی از مدیران اقتصادی کشور، دکتر شاه‌آبادی معاون صدای رسانه ملی و مدیران و فعالان حوزه رسانه و اقتصاد برگزار و به صورت زنده از رادیو ایران پخش خواهد شد.

وی افزود: رادیو ایران در برنامه‌های دیگری همچون «خاص باشید»، «میزبان» و برنامه‌های گروه‌های اجتماعی و اقتصاد هم به موضوع رونق تولید و اقتصادی خانوادگی که به بهبود وضعیت اقتصادی جامعه کمک می‌کنند پرداخته است

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.