Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 29117
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 25 شهریور 1400 - 11:56 |

رادیو ایران و گرامیداشت روز بزرگداشت استاد شهریار

رادیو ایران و گرامیداشت روز بزرگداشت استاد شهریار
اسماعیل پور تهیه کننده گفت: رادیو ایران در برنامه «پارسی گویان» ،علت انتخاب سالمرگ محمدحسین بهجتی متخلخص به شهریار، را به عنوان روز شعر وادب فارسی بررسی می کند.
به گزارش هنرصدا به نقل از شبکه رادیویی ایران، محمد اسماعیل پور با اعلام این خبر گفت: روز بيست و هفتم شهريور ماه، سالروز درگذشت شهريار، شاعر ايراني، با تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي، روز ملي شعر و ادب پارسی،و روز بزرگداشت استاد شهریار ناميده شده است. از همین رو ما در برنامه این هفته به علت این نامگذاری می پردازیم.
وی ادامه داد: همچنین با حضور محمد کاظم کاظمی، شاعر افغانستان و «جنابیل مظفرزاده»  شاعر و محقق تاجیکستان در باره آشنایی مردمان آن دو سرزمین با شهریار و غزل هایش ، مطالبی شنیدنی مطرح می شود.
اسماعیل پور افزود: از دیگر بخش های برنامه می توان به بررسی  ویژگی های تقلید ناپذیری اشعار حافظ با حضور دکتر محمدجعفر محمدزاده نویسنده و پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی اشاره کرد.
وی خاطر نشان کرد: «پارسی گویان» با اجرای حسن همایی و با حضور دکتر محمدجعفر محمدزاده نویسنده و پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی پنج شنبه ها ساعت ۱۶:۰۰ و باز پخش آن سه شنبه ها بعد از خبر ساعت ۲۳:۰۰ از رادیو ایران پخش می شود.
هنرصدا/ حامد بهجتی
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.