Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 15099
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 16 آذر 1398 - 13:20 |

رمان مشهور «ریچارد باخ» با صدای بهروز رضوی بازخوانی می شود

رمان مشهور «ریچارد باخ» با صدای بهروز رضوی بازخوانی می شود

رمان مشهور ریچارد باخ که در یکی از ترجمه‌های فارسی با عنوان «پرنده‌ای به نام آذرباد» منتشر شده است، با صدای بهروز رضوی در برنامه «کتاب شب» رادیو تهران روایت می‌شود.

رمان«پرنده ای به نام آذرباد» در شش قسمت ۲۰ دقیقه‌ای، از شنبه ۱۶ تا ۲۱ آذر، با صدای بهروز رضوی در برنامه «کتاب شب» رادیو تهران خوانده خواهد شد.

به گفته محمدباقر رضایی ـ سردبیر برنامه ـ این رمان تا کنون ۱۷ بار به فارسی برگردان شده که نشان‌دهنده زیبایی و اهمیت آن در بین کتابخوان هاست.
بیشتر این ترجمه‌ها با عنوان«جاناتان مرغ دریایی» بوده، ولی برخی از مترجمان، نام‌های دیگری برای آن انتخاب کرده‌اند که یکی از زیباترین آنها«پرنده‌ای به نام آذرباد» است که به سلیقه سودابه پرتوی انتخاب شده و در انتشارات شکوفه امیرکبیر منتشر شده است. جمال میرصادقی یکی دیگر از مترجمان آن را با عنوان «جاناتان مرغ نوروزی» به منتشر کرده است.
وی گفت: از دیگر مترجمان این اثر می‌توان به فرشته مولوی و هرمز ریاحی، عباس زارعی، غزال رمضانی، مرتضی سعیدی تبار، فاطمه محمدی، نسیم امیر اعظمی، زهره زاهدی، حسن نامدار، لادن جهانسوز، مهسا یزدانی، ساناز بهگام، مبینا شاهری، کاوه میرعباسی و… اشاره کرد.
رضایی یادآور شد: خوانش این اثر در برنامه «کتاب شب»، از روی ترجمه سودابه پرتوی، با نگاهی به چند ترجمه دیگر خواهد بود که تلفیقی از سلیقه های گوناگون در ترجمه شاهکار ریچارد باخ استو با ویرایش رادیویی اجرا می شود.

برنامه«کتاب شب»، کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است که به گویندگی بهروز رضوی، سردبیری و نویسندگی محمدباقر رضایی، تهیه‌کنندگی رضا قربانی و سیده زرین کشاورز و صدابرداری محسن فراهانی، هرشب، بجز جمعه ها، ساعت ۲۳ و ۳۰ پخش می شود.

ما را در اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی با شناسه Tehraan۳۶۰@ پیدا و همراهی کنید.
همچنین علاقه مندان می توانند برنامه های رادیو تهران را از اپلیکیشن ایران صدا دریافت کنند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.