Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 6947
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 25 شهریور 1397 - 18:37 |

روایت بهروز رضوی از «صاحب عزا» در رادیو تهران

روایت بهروز رضوی از «صاحب عزا» در رادیو تهران

بهروز رضوی در ویژه برنامه «کتیبه تهران» از رادیو تهران روایت «صاحب عزا» را بازخوانی می کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از شبکه رادیویی تهران رضا صفری تهیه کننده گفت: برنامه «کتیبه تهران» یک مجله محرمی که تلفیقی از برش های سخنرانی، کارشناسی، مدحی و نوحه ها و نغمه های عاشورایی است که در قالب هیئت رادیویی به مدت ۹۰ دقیقه روی آنتن رادیو تهران می رود.
وی افزود: آیتم های متنوع برای این برنامه تدارک دیده شده است؛ آیتمی با عنوان “صاحب عزا ” طراحی شده است که بهروز رضوی در این بخش پیرامون موضوعات مهدوی و پیوند آن با موضوعات حسینی روایت هایی را بازخوانی می کند.
تهیه کننده کتیبه تهران به مقتل خوانی در این برنامه اشاره کرد و افزود: ، این برنامه آنونس محور و در آن بیش از ۷ تا ۸ آنونس ویژه محرمی کار شده است. از دیگر بخش های برنامه کتیبه تهران، مقتل خوانی با صدای محمدرضا علی اکبری است.
همچنین؛ آیتم “روایت ” کاری از مهدی رستمی است که تاریخ اسلام و کربلا را روایت می کند.
علاوه بر این؛ از دیگر بخش های این برنامه گفت وگو با شخصیت های مشهور آیینی، هنرمندان، نویسندگان و مجریان تلویزیون و شعرا و… است. گفت وگو با استاد مهدی امین فروغی، پیرامون آیین ها، سنت های قدیمی در تهران قدیم و مرور آداب و رسوم و آیین های هیئت داری و… از دیگر بخش های شنیدنی است.
صفری بیان کرد: برنامه امشب با محوریت حضرت علی اصغر (ع) و فرداشب با موضوع حضرت علی اکبر (ع) پخش خواهد شد. سه شنبه شب برنامه به نام حضرت ابوالفضل (ع) متبرک می شود و چهارشنبه شب، عاشورا حضرت امام حسین (ع) و شب وداع است. در شب های دیگر مضمون برنامه درباره شام غریبان، حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) است.
گوینده ها محمدرضا علی اکبری و فاطمه نصرآبادی شما مخاطبان را هر شب از ساعت ۲۲ تا ۲۳ و ۳۰ دقیقه روی موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز همراهی می کنند.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.