Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 16689
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 27 بهمن 1398 - 10:55 |

سام درخشانی مجری مسابقه «ایران» شد

سام درخشانی مجری مسابقه «ایران» شد

ضبط مسابقه تلویزیونی «ایران» به تهیه‌کنندگی هاشم رضایت با اجرای سام درخشانی ظرف چند روز آینده برای پخش از شبکه یک آغاز خواهد شد.

به گزارش هنرصدا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ به گفته هاشم رضایت تهیه‌ کننده برنامه، فراخوان برای شرکت در این برنامه از دو هفته پیش اعلام شده است و علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه با مراجعه به سایت شبکه یک می‌توانند اپلیکیشن «ایران» را دانلود و به سوالات دسترسی پیدا کنند.

رضایت دلیل انتخاب سام درخشانی را برای اجرای برنامه مسابقه «ایران» میزان تسلط و علاقه وی به این گونه برنامه ها عنوان کرد و گفت: آقای درخشانی کار خود را از تلویزیون شروع کرده و بعدها وارد حوزه کاری سینما شده است و برای همکاری با برخی از مجریان تلویزیون هم چون بسیاری از دوستان همزمان برنامه های روتین را بر عهده دارند نمی توانستیم از حضور این عزیزان استفاده کنیم.

این تهیه کننده با اشاره به نحوه ثبت نام مخاطبان برای شرکت در این مسابقه گفت: شرکت در این مسابقه هیچ محدودیتی ندارد و اقشار مختلف می توانند در این مسابقه همراه با خانواده، دوستان، همکلاسی و .. شرکت کنند و تنها کافی است با مراجعه به سایت شبکه یک سیما و دانلود اپلیکیشن «ایران» که کار طراحی آن را میلاد تابان انجام داده است به سئوالات و پاسخ های آن دسترسی پیدا کنند و نکته حائز اهمیت آن است که در تمامی مراحل دانلود اپلیکیشن، دریافت سئوالات و پاسخ ها شرکت کنندگان هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنند.

وی افزود: سئوالات این مسابقه با شعار «ایران را با ایران» بشناسید در زمینه های فرهنگ و هنر، تاریخ، جغرافیا، ورزش، گردشگری، ادبیات، مشاهیر، سینما و تلویزیون طراحی شده و هدف آن بالا بردن اطلاعات و آگاهی های مردم عزیز کشورمان با ادبیات و تاریخ سرزمینمان است.

رضایت ادامه داد: در مرحله اول حدود پنج هزار سوال ارائه می‌شود و شرکت کنندگان می‌توانند بعد از دانلود اپلیکیشن سوال‌ها را مشاهده کنند. پاسخ تمامی سوالات در این اپلیکیشن وجود دارد و علاقه‌مندان به مانند یک امتحان باید سوالات را مطالعه و سپس در مسابقه شرکت کنند.

شرایط شرکت در مسابقه نیز به این شکل است که افراد ضمن تشکیل یک گروه پنج نفره، فردی را به ‌عنوان سر گروه مشخص می‌کنند. پس از اعلام آمادگی گروه، تمامی اعضا می‌توانند وارد قسمت «آزمون» مسابقه شوند و در یک آزمون چهار گزینه‌ای شرکت کنند. گروه باید امتیاز خود را در هفته در چهار گروه اول برسانند تا شرایط شرکت در مسابقه را پیدا کنند. لازم به یاد آوری است که تمامی این مراحل از جمله دانلود اپلیکیشن و شرکت در آزمون کاملا رایگان بوده و هیچ گونه هزینه‌ای برای علاقه‌مندان نخواهد داشت.

رضایت تصریح کرد: اگر گروهی نتوانند امتیازات لازم را کسب کنند می‌توانند در هفته‌های بعد دوباره به مطالعه بپردازند و آزمون دهند تا امتیاز گروه را بالا ببرند و در مسابقه حضور داشته باشند.

به گفته هاشم رضایت، نمونه مشابه مسابقه پیش از این در اروپا تولید و پخش شده و حالا برای اولین‌بار در کشورمان این مسابقه با تجهیزاتی منحصر به فرد و پیشرفته به ‌صورت کاملاً ایرانیزه شده و با سوالاتی مختص به کشورمان ایران در دست تولید قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: هزینه های مسابقه و جوایز شرکت کنندگان را شبکه یک سیما پرداخت می کند و برنامه فعلا اسپانسری ندارد.

به گفته تهیه کننده برنامه «ایران» این برنامه قرار است دو روز در هفته پخش خواهد شد و در ایام نوروز ۹۹ نیز به صورت ویژه با اتفاقات متنوع و جذاب روی آنتن برود.

گفتنی است کارگردان مسابقه «ایران» سعید رضایت است و امیر صمصامی مونتور و مسعود رجبیان هم نورپرداز این برنامه است.

سام درخشانی در مورد تصمیم به اجرای این برنامه در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت :

«تصمیمی که قراره اولین تجربه مجری گری زندگی من رو رقم بزنه!
فک کنم تا اسم مجری‌گری بازیگر میاد، یه سوال تو ذهنتون نقش میبنده «واقعا چرا؟»
خب! داستان از این قراره که برنامه ای که پیشنهادش رو پذیرفتم یه مسابقه است،مسابقه ای که فقط در مورد عزیز ترین داشته هرکدوم از ماست «ایران» .
یه جایزه خیلی خوب هم براش در نظر گرفته شده و البته! توش خبری از هزینه برای شرکت کننده ها نیست!به هیچ شکلی!حتی یه ریال! سام درخشانی این رو تضمین میکنه!
ولی راستش انگیزه ‌اصلی تصمیمم این بود که این مسابقه همه چیزش فقط و فقط در مورد ایرانه!از فرهنگ و تمدنش گرفته ، تا تاریخ بی نظیر و جغرافیای پهناورش..و در کنار همه اینا یه مجاله، برای این که از نزدیک در کنارتون باشم و با هم به گپ و گفت بشینیم و رقابت و رفاقت کنیم و کلی چیز در مورد ایران یاد بگیریم.
جذاب تر از همه اینکه، این مسابقه گروهیه و فرمش یکی از جذابترین های دنیاست که میتونین با چهارتا از رفیقاتون یا اعضای خانواده و یا همکاراتون توش شرکت کنین…پس تنها نیستید.

من دوست دارم با سهم کوچیک خودم کاری کنم که یواش یواش ، حال دلامون در کنار هم خوب بشه و الان بیشتر از هر زمان دیگه ای به حمایتاتون و صد البته به کمکتون نیاز دارم، تا در کنار هم یه برنامه خوب و ملی بسازیم و با هم به استقبال عید بزرگ باستانیمون،«نوروز» بریم
حال دلاتون خوب،دوستتون دارم».

هنرصدا/ حامد بهجتی

 

 

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.