Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 18768
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 02 خرداد 1399 - 6:20 |

سفر با «جوانه‌ها» از ترکیه تا مشهد و شیراز

سفر با «جوانه‌ها» از ترکیه تا مشهد و شیراز

برنامه«جوانه‌ها» جمعه ۲ خرداد، از رمضان در کشورهای اسلامی تا اهمیت موسیقی برای کودکان اوتیسمی مطالبی شنیدنی را بیان می‌کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «جوانه‌ها» مجله‌ای رادیویی است که نوجوانان اجرای آن را در رادیو فرهنگ بر عهده دارند. در برنامه جمعه ۲ خرداد، در بخش معرفی کشورها و آداب رسوم آنها، ایلیا فیضی درباره  آداب و رسوم  مردم ترکیه در ماه مبارک رمضان به ویژه در روزهای منتهی به عید سعید فطر  مطالبی را بیان می‌کند. همچنین نیکا نعمتی نیز در بخش  معرفی کتاب به سراغ مجموعه ۱۰ جلدی «قصه‌های دبستانی برای دخترها» نوشته نیکی دالی می‌رود. همچنین در برنامه امروز «جوانه‌ها» نازنین عباسی ، نوعی بازی برای تقویت حافظه را آموزش می‌دهد.

کیان تقی‌پور نیز در آیتم گردشگری برنامه«جوانه‌ها»، درباره دیدنی‌ها و جاذبه‌های سرای مشیر یا سرای گلشن، که از بازارهای قدیمی‌ شیراز است، توضیح می‌دهد. معرفی موزه‌ها نیز بخش جدیدی در برنامه «جوانه‌ها» است که در این بخش مریسا عزیززاده به مشهد مقدس سری زده واز دیدنی‌های مجموعه باغ موزه نادری شهر مشهد می‌گوید. در بخش هنرهای تجسمی نیز الینا کیان، به معرفی هنر ارسی سازی می‌پردازد. ارسی گونه‌ای پنجره چوبی و شبکه دار کشویی است که با بالا و پایین رفتن باز و بسته می‌شود و بلندای ارسی از کف تا آسمانه است.

گفتنی است در آیتم موسیقی و آواز، دانیال دلداری به سراغ معرفی دستگاه شور در موسیقی ایرانی می‌رود که  این دستگاه منشأ چند آواز مهم در ردیف موسیقی ایرانی از ابوعطا، بیات ترک، افشاری و دشتی است. یکی از بخش‌های جدید برنامه «جوانه‌ها» بخش شکوفه باران است که در این بخش  زهرا سوری درباره اهمیت هنر درمانی، مطالبی را بیان می‌کند و این هفته به موضوع موسیقی در کودکان اوتیسم می‌پردازد.

«برنامه جوانه‌ها» را به تهیه کنندگی و مشاور محتوایی مریم قاسمی ساعت۱۳:۳۰ به مدت۳۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.