Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 11956
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 01 مرداد 1398 - 15:55 |

شروع یک مجله رادیویی ۳۰ دقیقه‌ای در رادیو تهران

شروع یک مجله رادیویی ۳۰ دقیقه‌ای در رادیو تهران

گروه اخلاق و زندگی شهروندی شبکه رادیویی تهران با تدارک ویژه برنامه‌های جدید به استقبال فصل تابستان می‌رود.

علیرضا حبیبی مدیر گروه اخلاق و زندگی شهروندی با اشاره به برنامه‌های جدید این گروه به خبرنگار خبرگزاری تسنیم،‌ تصریح کرد: از تازه‌های گروه اخلاق می‌توان به برنامه «سه‌شنبه‌های جمکرانی»، «بر مدار نیکی» و «ماهترین شب» اشاره کرد.

وی با بیان توضیحات بیشتر افزود: برنامه سه‌شنبه‌ها با عنوان «سه شنبه‌های جمکرانی»، از ساعت ۲۲ با موضوع فلسفه انتظار، غیبت امام زمان(عج) و وظایف منتظران و ظهور مهدی موعود در عصر کنونی روی آنتن رادیو تهران می رود. این برنامه به صورت میدانی از هیئت‌ها، کاروان های اعزامی از تهران به جمکران و حس و حال مردم در غالب یک مستند ترکیبی تولید می‌شود.

علاوه براین؛ در این برنامه گفتاورد وکلام بزرگان، علما و عارفان و درگذشتگان و … به صورت برش‌های کلامی به همراه روایت هایی از اهل بیت(ع) و سیره آن بزرگواران در خصوص وظایف منتظران در دوره غیبت بیان می‌شود. تهیه کنندگی و پژوهشگری این برنامه بر عهده رضا صفری و مهدی رستمی روایتگری آن را بر عهده دارد.

حبیبی در ادامه خاطر نشان کرد: «بر مدار نیکی» از دیگر برنامه های جدید گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است که به تهیه کنندگی میثم کطائیان پخش خواهد شد.

این برنامه در قالب یک مجله رادیویی به مدت ۳۰ دقیقه تهیه و به معرفی امور خیریه و موسسات نیکوکاری در حوزه های بهداشت و سلامت، معلولین، اشتغال و کارآفرینی، وقف و موقوفات، آسیب‌های اجتماعی و خانواده، مسائل فرهنگی و مذهبی و مشاوره و مددکاری می‌پردازد.

وی ادامه داد: از جمله اهداف این برنامه لزوم عزم و اراده ملی در جهت انجام کارهای خیر است که سبب جریان سازی ملی و ترویج فرهنگ وقف و نیکوکاری در جامعه و برکات آن و بررسی مشکلات خیرین و اطلاع‌رسانی در خصوص ظرفیت‌ها برای این منظور است.

مدیر گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران افزود: این برنامه با همکاری موسسه‌های نیکوکاری و سازمان‌های مردم نهاد به منظور ارتقاء سطح آگاهی عمومی مردم درباره امور خیریه و نتایج حاصل از این فعالیت‌های انسان دوستانه و همچنین ترویج فرهنگ نیکوکاری در کشور تولید می‌شود.

این برنامه از آنجا که ساختاری مجله‌ای دارد از بخشهای مختلف از جمله گزارش های مردمی، مهارت، آموزش و بخشی با عنوان “به توان مثبت” ویژمعلولان تدارک دیده شده است. بخش ویژه مددکاری، نجات گرفتاران آسیب های اجتماعی تدارک دیده شده است.

یک بخش به عنوان “مطلع عشق” به منظور حمایت از نهاد خانواده و ازدواج و مصاحبه با خیرین در قالب گفتگو و همچنین روایت نمایش از نیازمندی‌ها و مساعدت‌های مردمی برای شناسایی و ظرفیت‌سازی تدارک دیده شده است، این برنامه با همکاری موسسات خیریه و سازمان های مردم نهاد تولید می‌شود.

حبیبی با اشاره به برنامه جدید «ماهترین شب» گفت: از دیگر برنامه‌های جدید رادیو تهران «ماهترین شب» که ویژه شب‌های جمعه، با موضوع دعای کمیل و محتوای فرازهای دعای مأثور و بهره مندی از پیام‌های ارزشمند آن برای ایجاد حس و حال معنوی و ظرفیت‌های فرهنگی و دینی برای نسل جوان و نوجوان امروز و تحکیم بنیان خانواده بر اساس مناسک مذهبی تدارک دیده شده است.

در این برنامه تلاش می‌شود علاوه بر پخش قطعات از دعای شریف کمیل به شرح و تفسیر مفاهیم والای موجود در آن دعای شریف با حضور کارشناسان مختلف پرداخته شود. تلاش می‌شود در هر هفته به یکی از حسینیه‌ها و مساجد تهران حضور یابیم تا بیشتر مخاطبان با این برنامه همذات‌پنداری کنند و حس و حال معنوی به مخاطبان منتقل شود.

روایت‌های این برنامه بر عهده مهدی رستمی و فاطمه نصرآبادی است که ساعت ۲۲ از موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز یا موج ای.ام ردیف ۱۳۳۲ کیلوهرتز تقدیم مخاطبان رادیو تهران می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.