Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 13132
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 18 شهریور 1398 - 11:54 |

شعرخوانی استاد امیرنوری در «نینوا»

شعرخوانی استاد امیرنوری در «نینوا»

ویژه برنامه «نینوا» با شعرخوانی استاد غلامعلی امیر نوری در وصف سالار شهیدان امام حسین علیه السلام به مدت سه شب تقدیم مخاطبان رادیو تهران می شود.

هادی ماهر مدیر گروه تولید و تامین شبکه رادیویی تهران ضمن اعلام این خبر خاطر نشان کرد: «نینوا» برنامه زنده گروه تولید وتامین رادیو تهران که به مدت سه شب، ویژه شب تاسوعا و عاشورا تدارک دیده شده و به شعرخوانی گوینده پیشکسوت رادیو، استاد امیر نوری اختصاص یافته است. او از معدود گویندگانی است که بر زبان معیار تسلط کافی دارد.

وی افزود: قیام دلاورانه امام حسین(ع) و یارانش در کربلا در ادبیات فارسى، تاریخى دیرینه دارد. در این ویژه برنامه قیام عاشورا از سروده‏هاى شاعران با صدای استاد امیر نوری تقدیم مخاطبان می شود.

علاوه بر این؛ گزارش از حسینیه ها، تکایا و هیئت های عزاداری و با عزادارانی که در حسینیه ها خدمات فرهنگی ارائه می دهند، گفت وگو می شود. کار فرهنگی نیاز به آموزش و بسترسازی فرهنگی دارد، مساجد و حسینیه ها به عنوان یکی از ظرفیت های مناسب می توانند در تمامی محلات و با ارتباط گیری با اقشار مختلف، زمینه را برای رشد و توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه فراهم کند.

این ویژه برنامه از امشب(۸ محرم) ساعت ۲۱:۵ تا ۲۲:۳۰ و در ادامه از ساعت ۲۳ تا ۲۳:۳۰ با تهیه کنندگی محمدرضا پاکزادیان و گویندگی مجتبی حیدری روی آنتن رادیو تهران می رود.

“استاد غلامعلی امیر نوری بیش از پنج دهه است که در رادیو فعالیت می‌کند، خود را عاشق رادیو می‌داند و کاملا به آن تعصب دارد. او اول دی ماه سال ۱۳۱۷ متولد شد و کار خود را قبل از انقلاب اسلامی در رادیو زاهدان که تازه افتتاح شده بود، به عنوان گوینده، نویسنده، تهیه‌کننده، بازیگر و … شروع کرد. بعد از مدتی به تهران آمد و از سال ۱۳۴۲ وارد سازمان صداوسیما شد و در رادیو کار خود را ادامه داد. امیر نوری تا به امروز در برنامه‌های مختلف رادیویی گویندگی کرده است که یکی از کارهای برجسته او، خواندن دکلمه دعای «ربّنا» با صدای محمدرضا شجریان است.”

مخاطبان در محدوده استان تهران از طریق موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز و ای.ام ردیف ۱۳۳۲ کیلوهرتز شنونده ما خواهند بود.
همچنین شنوندگان از سرتاسر کشور هم می توانند شبکه رادیویی تهران را از طریق گیرنده های دیجیتال(ست تاپ باکس) دریافت کنند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.