Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 20204
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو گفتگ و گو تاریخ انتشار : 14 مرداد 1399 - 11:47 |

شنونده گفتگوی روز به مناسبت «روز حقوق بشر اسلامی» باشید

شنونده گفتگوی روز به مناسبت «روز حقوق بشر اسلامی» باشید

شبکه رادیویی گفت و گو به مناسبت فرارسیدن «روز حقوق بشر اسلامی وکرامت انسانی» برنامه گفتگوی روز را تقدیم مخاطبان می کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو گفت و گو، چهاردهم مرداد ماه از سال ۱۳۸۷ شمسی بنا به پیشنهاد ایران وتصویب کشورهای اسلامی در سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان «روز حقوق بشر اسلامی وکرامت انسانی» نامگذاری شده است.

این روز یاد آورتصویب اعلامیه حقوق بشر از دیدگاه اسلام در سازمان کنفرانس اسلامی در پنجم اوت سال ۱۹۹۰ میلادی است که برای اولین بار کشورهای اسلامی توانستند در قالب یک سند مشابه اسناد حقوقی بین الملی معاصر دیدگاههای اسلامی در زمینه حقوق انسانها و تعهدات دولتهای اسلامی در این خصوص را با ماهیت حقوقی یک بیانیه یا اعلامیه و نه میثاق وپیمان نامه لازم الاجرا بیان دارند.

در تقویم ملی ایران روز ۱۴ مرداد تقارن جالبی با یک رویداد ملی بیاد ماندنی دیگر درتاریخ آزادیخواهی مردم ایران نیز دارد وآن سالروز صدور فرمان مشروطیت در سال ۱۲۸۵ شمسی است.

لذا این شبکه رادیویی به مناسبت فرارسیدن «روز حقوق بشر اسلامی وکرامت انسانی» برنامه گفتگوی روز را طراحی و تهیه کرده است که امروز ساعت ۱۶:۰۰ با حضور دکتر سید مجید تفرشی(معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر قوه قضائیه) روی موج اف ام ردیف ۵/۱۰۳ مگاهرتز پخش می شود.

شبکه رادیویی گفت و گو از طریق گیرنده های دیجیتالی، رادیو نما، اپلکیشین های موبایلی و آدرس اینترنتی http://radiogoftogoo.ir نیز قابل دریافت است و همچنین علاقمندان می‌توانند از طریق شماره تماس ۲۷۸۶۱۰۳۵ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۰۳۵ با این برنامه و دیگر برنامه های رادیو گفت و گو در ارتباط باشند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.