Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 15302
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 20 آذر 1398 - 15:17 |

شکایت مجری «فاکس نیوز» از این شبکه به خاطر تجاوز جنسی

شکایت مجری «فاکس نیوز» از این شبکه به خاطر تجاوز جنسی

«بریت مک‌هنری» مجری ورزشی «فاکس نیوز» از این شبکه بخاطر تجاوز جنسی مجری همکارش آقای «جورج مرداک« معروف به «تایروس» به دادگاه شکایت کرد.

به نقل از ورایتی، «بریت مک‌هنری» مجری برنامه «ملت فاکس» فاکس نیوز شکایت خود را علیه این شبکه و کمپانی بالادستی آن به دادگاه ارائه کرده است.

او در این شکواییه نوشته که پس از اینکه چندین بار به مقامات بالایی گزارش داده که توسط «جورج مرداک» معروف به «تایروس» مجری همکار سابقش مورد آزار و اذیت جنسی قرار می‌گیرد همین باعث شده که فرصت‌های شغلی بهتر را از او سلب کنند.

دادخواست مک‌هنری، در دادگاه منطقه‌ای آمریکا در منطقه جنوبی نیویورک ارائه شده و از دادگاه منصفه درخواست بیش از ۷۵۰۰۰ دلار خسارت کرده است.

این آخرین فصل از اختلافات طولانی میان مک‌هنری، مجری سابق ESPN است که به خاطر نظرات محافظه‌کارانه شناخته شده و فاکس نیوز محسوب می‌شود. مک‌هنری که از مشهورترین مجریان «فاکس نیوز» است یک سری ادعاهای آزار و اذیت جنسی توسط کارمندان فعلی و سابق مرتبط با مدیریت فعلی که او نیز مرتبط با «راجر اِیلز» رئیس سابق شبکه فاکس نیوز است و عنوان کرده که مدت‌ها این آزار و اذیت‌ها را بخاطر همین ارتباطات شبکه‌ای تا بالاترین سلسله مراتب شبکه باعث شده مدتی این شرایط را تحمل کند و سعی کرده با کار و تلاش و استقامت این فرهنگ غلط را در سال‌های بعدی آن تغییر دهد.

فاکس نیوز در این مورد اینچنین جواد داد: دادخواست خانم مک‌هنری همان ادعاهایی را که او در ماه اکتبر به بخش حقوق بشر ایالتی نیویورک ارائه داده  را دوباره بازیابی و بازگو کرده، که ما روز جمعه به آن پاسخ دادیم. همانطور که قبلاً بیان کردیم، ادعاهای خانم مک‌هنری به طور کامل بررسی شده و ما اطمینان داریم که برخوردها و رفتارهای ما در دادرسی کاملاً مناسب تلقی خواهد شد. ما پیش‌بینی می‌کنیم که همه ادعاهای خانم مک‌هنری از سوی دادگاه رد خواهد شد.

در پرونده شکایت خانم مک‌هنری همچنین نام جنیفر روشه، تهیه‌کننده اجرایی، جان فینِلی، معاون مدیریت بخش توسعه فاکس نیوز و مونسیا مِکیل، معاون ارشد منابع انسانی، به عنوان مدافع و مدعی علیه ذکر شده است.

مک‌هنری در پستی در توئیتر گفت: من برای خودم، برای زنان و برای آنچه درست است ایستاده‌ام. من همین ادعاها را حفظ کرده‌ام زیرا حقیقت تغییر نمی‌کند. من تمام آن‌هایی را که مورد تجاوز و آزار جنسی قرار گرفته‌اند و شواهد و مدارک و استدلالاتشان رد شده را کاملا درک می‌کنم.

در آخر افزود: تمام مدارک اثبات کننده همه ادعاهای من موجود است و آن‌ها را به دادگاه ارائه کرده‌ام و منتظر آن روز در دادگاه خواهم بود.

در پرونده خانم مک‌هنری ادعاهایی هم مبنی بر آزار جنسی مکتوب آقای «جورج مرداک» موجود است.

او هرچند که در بخشی جدا از خانم مک‌هنری است اما همچنان در سازمان خبری فاکس نیوز فعالیت می‌کند.

مک‌هنری در بخشی دیگر از طرح دعوی‌اش به دادگاه نوشته که در شغل حرفه‌ای‌اش در زمانیکه در فاکس نیوز کار می‌کرده شدید مورد آزار و اذیت جنسی قرار می‌گرفته و علی‌رغم این شرایط، مدیران ارشد این قضایا را نادیده می‌انگاشتند و حتی اعتراض‌های مکرر وی موجب عدم ارتقاء شغلی وی شده بود و مادامی که زنان هم رده او که مشکلی عنوان نکرده بودند طبق روال به مناصب و پست‌های بالاتر منصوب می‌شدند اما همه این حقوق و ارتقاء شغلی از وی به عمد دریغ می‌شده است.

| منبع خبر : خبرگزاری فارس
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.