Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 3039
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 30 آذر 1395 - 9:49 |

شیوه صحیح سخن گفتن در برنامه «آیین سخن» رادیو ایران

شیوه صحیح سخن گفتن در برنامه «آیین سخن» رادیو ایران

رادیو ایران با همکاری شورای تخصصی زبان و ادبیات فارسی صدا و سیما برای جلب توجه مردم به درست نوشتن و سخن گفتن صحیح به زبان فارسی، «آیین سخن» را اجرا می‌کند.

هدف از اجرای «آیین سخن» سخن گفتن و نوشتن درست به زبان فارسی است. اینکه در انتخاب واژه‌ها، اصطلاحات و نوشتارمان دقت بیشتری کنیم و بکوشیم درست بگوییم و درست بنویسیم.

این کار، از اول تا پایان دی ماه ادامه دارد و همه می‌توانند در آن شرکت کنند و خطاهای نگارشی متن های منتشر شده در رسانه‌ها، فضای مجازی، فروشگاه‌ها و…یا غلط گویی گویندگان و مجریان و گزارشگران را اعلام کنند؛ یا اگر پیشنهادی برای برابرسازی واژه های بیگانه و برای حفظ زبان فارسی دارند، آن را مطرح کنند.

شنونده‌های رادیو ایران می‌توانند نظرات خود را با شماره پیامک ۳۰۰۰۰۹۰۰و@safheyeman_iran و www.radioiran.ir در میان بگذارند.

آیین سخن با شعار من_نگهبان_زبان_فارسی_هستم یا هر_ایرانی_نگهبان_زبان_فارسی است در رادیو ایران برگزار می‌شود چنانچه کاربردهای نادرست زبانی و لغات بیگانه را به ما بگویید،*واژه فارسی برای کلمات بیگانه پیشنهاد دهید و* پیشنهاد خود را برای حفظ زبان فارسی بگویید.به بهترین پیام‌ها جایزه داده خواهد شد.

آیین سخن

 

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.