Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 30112
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 06 آبان 1400 - 5:51 |

«صبحانه در تیفانی» را در رادیو صبا بشنوید

«صبحانه در تیفانی» را در رادیو صبا بشنوید

برنامه صدو یك را ه برای كتاب نخواندن ” با هدفت گسترش فرهنگ مطالعه در هر برنامه یك كتاب را به روش های متنوعی به مخاطبان معرفی می كند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، برنامه صدو یك را ه برای كتاب نخواندن ” با هدفت گسترش فرهنگ مطالعه در هر برنامه یك كتاب را به روش های متنوعی به مخاطبان معرفی می كند .

روز پنجشنبه ششم آبا ن كتاب «كتاب صبحانه در تیفانی» اثر ترومن كاپوتی به شنوندگان معرفی می شود .

كتاب «صبحانه در تیفانی» breakfast at tiffany’s نوشته ترومن كاپوتی نویسنده آمریكایی است كه اولین بار در سال ۱۹۵۸ منتشر شد. داستان این كتاب از زبان مرد جوانی است كه ماجراهایی را درباره ی دختر همسایه پایینی اش یعنی هالی روایت می‌كند. از زمانی كه راوی داستان به‌طور تصادفی با هالی ملاقات می‌كند آشنایی مخاطب هم به شكل تدریجی با شخصیت هالی شروع می‌شود. بعد از آشنایی راوی با هالی سرو كله ی مرد میانسالی پیدا می شود كه ادعا می كند شوهر هالی بوده است و داستان از این لحظه برای مخاطب جذاب تر می شود.

«من نمی خوام صاحب چیزی باشم، تا وقتی مطمئن بشم جایی دارم كه دارایی ام رو كنار خودم نگه دارم. هنوز مطمئن نیستم كه چنین جایی رو پیدا كرده باشم، اما می دونم باید چطوری باشه.»

این جمله‌ از كتاب صبحانه در تیفانی نوشته‌ی نویسنده‌ی آمریكایی ترومن كاپوت كافی است تا به ما بگوید قرار است داستانی از تضادها، خنده‌ها، رازها و شگفتی‌هایی كه هالی شخصیت اول داستان رقم میزند را بخوانیم. كتاب صبحانه در تیفانی داستانی اغوا كننده و وسوسه‌انگیز دارد كه موفقیت آن به قدری بوده كه در هالیوود فیلمی معروف از همین كتاب هم ساخته شده است.

این فیلم دربارهٔ هالی گولایتلی با بازی «آدری هیپبورن»، دختر جوانی است كه به‌ تنهایی زندگی می‌كند. ‌هالی دختری ساده، زیبا و عصیانگری است كه در ۱۵ سالگی ازدواج می‌كند ولی پس از مدت كوتاهی به قصد بازی در فیلم، همسرش را ترك كرده و به‌هالیوود می‌رود، اما در آن‌جا هم ماندگار نمی‌شود و راهی نیویورك می‌شود. آشنایی‌ِ هالی با نویسنده جوانی به نام پل وارجك باعث دگرگونی زندگی هر دوی آن‌ها می‌شود.

در این برنامه با نقد و بررسی رمان و در كنار آن پخش سكانس های از فیلم مخاطب به خواندن كتاب ترغیب می شود .

“صدو یك را ه برای كتاب نخواندن ” روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت۱۱ صبح به تهیه كنندگی مژگان فرزین گویندگی آرمان غفاریان و گزارشگری شیما شیرازی تقدیم مخاطبان می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.