Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 4398
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 19 مهر 1396 - 11:44 |

عبدالله روا از تجربه اجراي برنامه زنده در مرزهاي رژيم صهيونيستي می گوید

عبدالله روا از تجربه اجراي برنامه زنده در مرزهاي رژيم صهيونيستي می گوید

جري تلويزيون با اشاره به سختي‌هاي اجراي برنامه زنده از مرزهاي رژيم صهيونيستي گفت: ممکن است بسياري از همکارهايم براي حفظ جان هم که شده هيچ وقت چنين اجرايي را قبول نکنند اما واقعا براي من تجربه بسيار نو و شگفت انگيزي بود.

عبدالله روا - هنرصدا

«عبدالله روا» مجري تلويزيون در خصوص اجراي برنامه از خرمشهر تا قدس که به صورت زنده از نقطه صفر مرزي بين لبنان و فلسطين اشغالي پخش شده بود، گفت: خيلي تجربه جالي بود حضور ما در منطقه جنوب لبنان، ما در جايي برنامه اجرا کرديم که سربازها و خودروهاي رژيم صهيونيستي را به وضوح و از فاصله بسيار نزديک ميديديم، حتي مردم لبنان در آن منطقه رجزهاي شان را با صداي بلند مي گفتند که به گوش سربازان اسرائيلي برسد.
او ادامه داد: محل اجراي برنامه ما در پارکي به نام پارک ايران بود که دقيقا در نقطه صفر مرزي بين لبنان و فلسطين اشغالي واقع شده. فضاي اين پارک را شايد بتوان به پارک ساعي خودمان تشبيه کرد که به صورت کاملا استراتژيک ساخته شده بود و حتي آلاچيق‌هايش هم هرکدام به نام يکي از استان‌هاي کشور خودمان بود! روي پستي بلندي‌هاي اين پارک پرچم ما در کنار پرچم لبنان برافراشته بود به طوري که سربازان رژيم صهيونيستي در زمان پست دادن مدام چشم شان به اين پرچم ميخورد.

روا همچنين توضيح داد: حالا ممکن است برخي ايراد بگيرند که چرا جمهوري اسلامي بايد تا اين اندازه در آنجا حضور داشته باشد، من مي گويم اتفاقا اين حضور و اين هزينه ها نه تنها کاملا منطقي است بلکه بايد بيشتر باشد چون آنجا واقعا خط مقدم ماست که جلوي پيشروي دشمن به مرزهاي کشورمان را خواهد گرفت. اين اصلا ‌شوخي نيست، رژيمي که روزي سر کودکان لبناني و فلسطيني موشک مي ريزد و خيلي مکارانه پديده داعش را متولد مي کند، همانطور هم اگر ما آنجا جلويش نايستيم به مرزهاي ما حمله مي کند و کشورمان را نابود مي کند.
او اضافه کرد: مردم تحت ظلم رژيم صهيونيستي در آن منطقه واقعا زندگي سختي دارند. به جز منطقه بيروت و زرق و برق هايش، مردم لبنان از لحاظ امکانات اوليه زندگي در شرايط سختي هستند و واقعا به کمک احتياج دارند. واقعا زندگي مردم آنجا غريبانه بود و اميدوارم روزي برسد که هيچ فرد مسلماني براي زندگي کردن تحت فشار نباشد.

مجري تلويزيون با اشاره به تجربه هاي حرفه اي اين برنامه گفت: با وجود اينکه در طول ماه محرم و به طور کلي مدت هاست که اجراي برنامه‌هاي معارفي را به عهده نگرفته ام اما پذيرش مسئوليت اجراي اين برنامه به دليل ويژگي‌هاي خاص اجرا در نقطه مرز با رژيم صهيونيستي بود.

او اضافه کرد: اين اولين بار در تلويزيون ما بود که همچين پخش زنده اي داشتيم و تجربه بسيار سختي هم بود چون ما در کشوري بوديم که زبان مشترک نداشتم و شرايط کاري هم بسيار فشرده بود. براي يک پخش زنده که مخاطب مي بيند هماهنگي بسيار زيادي احتياج داشت که واقعا هم کار بسيار سختي بود. براي درک سختي هاي اين سفر همين که شما چهره من در اولين اجراي اين سفر با روزهاي بعدش را مقايسه کنيد کاملا مشخص است که چه شرايط دشواري را پشت سر گذاشته ايم.

عبدالله روا

روا همچنين گفت: جنوب لبنان منطقه مرتفعي است و جاده‌هاي نسبتا خطرناکي هم دارد که ما هم به آنجا سفر کرده بوديم. ممکن است بسياري از همکارهاي من هم نه فقط براي سختي کار بلکه براي حفظ جان هم که شده هيچ وقت چنين اجرايي راقبول نکنند اما واقعا براي من در عين سختي ها و خطرات احتمالي که داشت تجربه بسيار نو و شگفت انگيزي بود که اگر باز هم با آگاهي از همه مشکلات به عقب برگردم حتما اين پيشنهاد را مي‌پذيرم.

منبع: خبرگزای فارس

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.