Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 6137
  پرینتخانه » اخبار, گفت و گو تاریخ انتشار : 21 خرداد 1397 - 12:39 |

غلامعلی امیرنوری: کتاب صوتی شاعران پارسی را آماده می‌کنم

غلامعلی امیرنوری: کتاب صوتی شاعران پارسی را آماده می‌کنم

گوینده پیشکسوت رادیو این روزها مشغول ضبط صوتی «سیاست نامه» است تا به صورت کتاب گویا آماده انتشار شود.

غلامعلی امیرنوری پیشکسوت رادیو  با اشاره به ناآگاهی و کمبود مطالعه در میان مجریان جوان بیان کرد: اصل رادیو زبان و بیان معیار است و اینکه شما بتوانید از موسیقی زبان فارسی به درستی استفاده کنید اهمیت بسیاری دارد؛ چراکه این موسیقی را هیچ زبانی همچون فارسی ندارد.

وی ادامه داد: همچنین در زبان فارسی نوعی اندیشه وجود دارد که این تفکر نیز در کمتر زبانی موجود است. کتاب های فردوسی، مولانا، سعدی، نظامی و دیگر شاعران پارسی پیچیده ترین مفاهیم انسانی را مطرح کرده اند.

این گوینده پیشکسوت درباره فعالیت های خود نیز توضیح داد: در حال گویندگی برخی از آثار نظم و نثر شاعران قدیم زبان فارسی هستم تا تنظیم شود و در اختیار شبکه های رادیویی یا فرهنگستان زبان و ادب فارسی قرار گیرد. اکنون در حال خواندن «سیاست نامه» خواجه نظام الملک طوسی به صورت صوتی هستم و حدود یک ماه است که آن را شروع کرده ام و فکر می کنم یک یا ۲ ماه دیگر کار آن طول می کشد.

امیرنوری اضافه کرد: پیش از این نیز مجموعه شعر «لیلی و مجنون» نظامی، «شاهنامه» فردوسی و کتاب های دیگری را خوانده ام و بعد از «سیاست نامه» هم خواندن دیگر آثار را ادامه خواهم داد. آرزویم این است تا زنده هستم این گنجینه ادبیات فارسی را ضبط کنم و به دنیا ارایه دهم.

این گوینده در پایان درباره اهمیت رادیو که به رشد بیان فارسی در میان مردم کمک کرده است، گفت: رادیو تاثیرگذارترین دانشگاه است، از حدود چندین دهه پیش که رادیو تاسیس و فراگیر شد مردم توانستند بیان فارسی را بیاموزند و در هر کجای ایران می توانند با شما ارتباط بگیرند.

منبع: خبرگزاری مهر

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.