Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 2075
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 11 تیر 1395 - 8:13 |

فریبا متخصص بازیگر و گوینده : فقط صدای زیبا اهمیت ندارد

فریبا متخصص بازیگر و گوینده : فقط صدای زیبا اهمیت ندارد

این هنرمند رادیو و تلویزیون با اشاره به کسانیکه علاقمند به فعالیت در رادیو هستند، بیان کرد که فقط صدای زیبا در این حوزه موثر نیست و باید از توانمندی های دیگری هم برخوردار بود.

فریبا متخصص با اشاره به فعالیت خود در رادیو و زمانی را که در این سال ها برای آن صرف کرده است، گفت: من از سال ۶۸ در رادیو فعالیت دارم و استخدام شدم و حالا سال هاست که در این رسانه مشغول به کار هستم.

فریبا متخصص

وی درباره کسانی که شاید به دلیل دستمزدهای اندک رادیو این مدیوم رسانه ای را ترک می کنند، بیان کرد: بسیاری از جوانان با عشق در رادیو کار می کنند و مممکن است عده ای هم از این رسانه بروند اما رادیو نمی تواند از نظر مالی به طور کامل شما را تامین کند. البته وقتی کار زیاد باشد وضعیت فرق می کند و می توان با درآمد رادیو هم زندگی کرد و درنهایت به انتظارات افراد بستگی دارد.

این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون با اشاره به پیشینه تئاتری خود اظهار کرد: من فعالیت های هنری ام را از تئاتر شروع کردم و بعد وارد رادیو شده و در این رسانه ماندگار شدم.

متخصص درباره ویژگی های کار رادیویی توضیح داد: کار رادیو گاهی از مدیوم های دیگر سخت تر است چراکه شما فقط از یک طریق می توانید مخاطب خود را جذب کنید. حسی که به صدا می دهید و بازی شما با آن نیازمند قابلیت هایی است. درحالی که در تصویر میزانسن، دکور، صحنه، نور، صدا، رنگ و حتی سکوت شخصیت ها می تواند به مخاطب در برقراری ارتباط و فهم آنچه که می بیند، کمک کند. با این همه بسیاری فکر می کنند که می توانند به راحتی در رادیو کار کنند و گریزی هم به رادیو بزنند.

وی اضافه کرد: البته این خوب است که بچه های مستعد وارد رادیو شوند چراکه باید با رفتن هر نسلی افرادی باشند که جای قبلی ها را پر کنند. نسل قبل تر از ما ویژگی هایی داشتند که ما باید خیلی تلاش کنیم تا به آنها برسیم. نسل های جدیدتر هم نباید فکر کنند که تنها صدای زیبا به کمک آنها می آید. من خاطرم هست که در بسیاری از کلاس های گویندگی بیان می کردند که رادیو نیازی به صدای زیبا ندارد بلکه صدایی می خواهد که حس های مختلف را از طریق آن انعکاس دهد. صدایی که بتواند تیپ های مختلف را بازی کند و به جای سنین مختلف حرف بزند.

بازیگر سریال «شهرزاد» در واکنش به اینکه نمایش های رادیویی نسبت به سال های پیش از قدرت جذب کمتر برخوردار هستند، عنوان کرد: هنرپیشه های رادیویی بسیار قدرتمند و توانمند هستند؛ از هنرمندانی که به تازگی وارد رادیو شده اند تا قدیمی ها که مدام تمرین بیان دارند و نمایش می خوانند. منتها زمانی که متن خوبی وجود نداشته باشد بازیگر نمی تواند شق القمر کند.

وی در پایان با اشاره به کمبود نویسنده در حوزه رادیو اظهار کرد: ما نویسنده خوب برای رادیو کم داریم و یا کمتر نویسندگان خوب در این حوزه فعالیت می کنند شاید چون نویسندگی در حوزه سریال ها دستمزد بهتری دارد و نویسندگان به آن سمت بیشتر جذب می شوند. البته اختلاف قیمت بین رادیو و تلویزیون بسیار زیاد است و ربطی هم به روسای رادیو ندارد این فاصله ای است که از ابتدا هم وجود داشته است.

فریبا متخصص

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.