Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 7172
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 17 مهر 1397 - 14:44 |

مجری برنامه «نیمرخ»: اسپانسر بودجه و محتوا را با هم می‌خواهد

مجری برنامه «نیمرخ»: اسپانسر بودجه و محتوا را با هم می‌خواهد

کامیار اسماعیلی مجری برنامه «نیمرخ» معتقد است حضور اسپانسرها برای ساخت برنامه های تلویزیونی اقدام اشتباهی است.

کامیار اسماعیلی-مجری برنامه نیمرخ-هنرصدا

کامیار اسماعیلی مجری و برنامه ساز درباره نبود برنامه های جذاب و سرگرم کننده برای نوجوانان به خبرنگار مهر گفت: اگر برنامه مناسبی برای نوجوانان نداریم یعنی اراده ای برای داشتن چنین برنامه هایی وجود نداشته است.

وی درباره نبود این برنامه ها اظهار کرد: وقتی می بینید مجموعه ای خروجی ندارد ابتدا باید دلیل این امر را از مدیر آن مجموعه پرسید و دلایل مدیر مجموعه را جویا شوید. مدیرانی که تاکنون بر مسند کار بوده اند و هستند باید پاسخگو باشند چون رسانه ملی متعلق به مردم است و اگر ما اعتقاد داریم صداوسیما یک دانشگاه است پس باید مطلب آموزنده ارایه کند.

وی که از مجریان برنامه خاطره انگیز «نیمرخ» است، درباره نبود بودجه در تولید برنامه های مرتبط با نوجوانان اظهار کرد: مساله فقط بودجه نیست، بودجه قسمتی از کار است. در درجه اول باید شَم هنری در کار وجود داشته باشد و در اتاق فکر برنامه ها از جامعه شناس و روانشناس دوره نوجوانی بهره گرفته شود، باید این برنامه ها از حمایت برخوردار باشند و به این ترتیب بودجه آخرین مرحله است.

اسماعیلی با اشاره به اسپانسرمحور شدن برنامه ها و کاهش برنامه های تخصصی برای قشرها و سنین مختلف تاکید کرد: تلویزیون راهش را اشتباه می رود، نمی توان با همکاری اسپانسر برنامه ای تولید کرد که قرار است مثل دانشگاه عمل کند. این طور نیست که یکی سرمایه بدهد و یکی دیگر محتوا را تعیین کند بلکه در این شرایط همان سرمایه گذار تعیین می کند که محتوا چه باشد.

وی اضافه کرد: موضوع خیلی از برنامه هایی که ساخته می شود برای اسپانسر جالب نیست. مثل این است که با حمایت اسپانسرها اخبار تولید کنید در این صورت اخبار جهت دار می شود، موضوعات برنامه سازی هم همین است و کاری که با مشارکت سرمایه گذار دیگری تولید می شود محتوای مورد نظر او را هم تامین می کند.

مجری «نیمرخ» در پایان درباره غفلت از نوجوان برای برنامه سازی بیان کرد: ما هنرمندان زیادی داریم اما از آنها بهره گرفته نمی شود و صداوسیما باید بابت اینکه چرا از هنرمندانش استفاده نمی کند جوابگو باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.