Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 5087
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 19 دی 1396 - 19:23 |

مجری «به خانه برمی گردیم»: ترجیح خودم بازی در ژانر اجتماعی است

مجری «به خانه برمی گردیم»: ترجیح خودم بازی در ژانر اجتماعی است

محمد نظری مجری برنامه تلویزیونی«به خانه برمی گردیم» درخصوص ایفای نقش خود در مجموعه تلویزیونی «محکومین» گفت: در سریال «محکومین» خیلی اتفاقی و تصادفی به درخواست تهیه کننده و کارگردان برای یک تست کوچک به لوکیشن اصلی فیلم دعوت شدم. ابتدا با اکراه بازی در «محکومین» را قبول کردم اما چون گروه کارگردانی و تهیه کنندگی را می شناختم، از سید جمال حاتمی خواهش کردم یک تست کوتاه از من بگیرد.

محمد نظری-هنر صدا

وی در ادامه با بیان اینکه تمام اتفاقات برای انتخاب من در چند دقیقه سپری شد، بیان کرد: بعد از تست بازیگری بلافاصله فردای همان روز برای نقش وکیل همبازی جعفر دهقان شدم. البته باور ندارم بازی کرده ام، بلکه کاراکتر اصلی خودم اجرای برنامه‌های اجتماعی است و مضمون سریال محکومین به دور از شخصیت اصلی خودم نبود.

مجری برنامه تلویزیونی «به خانه برمی گردیم» با اشاره به حضور خود در مجموعه تلویزیونی محکومین، به تبلیغ و آگاهی بخشی مردم نسبت به مجازات جایگزین می پردازد.

نظری با بیان اینکه نقشم در سریال محکومین بازی از جنس خودم بوده است، اظهار کرد: در آن اپیزودی که من بازی کردم، جعفر دهقان به دلیل مخارج جهیزیه دخترش دچار گرفتاری می شود و من در جایگاه وکیل در سریال همراه او هستم.

وی ادامه داد: حضور من به عنوان بازیگر، تجربه جدی نبود. من بازیگر نیستم و خودم را یک مجری می دانم. اگر پس از این قرار باشد در مجموعه ای دیگر بازی کنم، ترجیح می‌دهم کاراکتری شبیه خودم و در حوزه اجتماعی باشد.

مجری برنامه های تلویزیونی گفت: محمد نظری یک شخصیت ثابت دارد و همیشه با امضای خودش به روی آنتن رفته است و مردم او را همانگونه که اجرا می کند، قبول دارند.

نظری بیان کرد: در واقع یک مجری تلویزیون ملاک های اجرا، دوربین، میزانسن و پلاتوخوانی را می شناسد و می تواند مختصات خود را مقابل دوربین نسبت به بازیگری که اولین بار جلوی دوربین می آید، یک گام جلوتر است.

وی ضمن تشکر از سید جمال سید حاتمی و دو دستیار اول کارگردانی، درخصوص همبازی شدن با جعفر دهقان گفت: جعفر دهقان سوای اینکه بازیگر خوبی است، بسیار متواضع است. به او گفتم چون قرار بود مقابل شما بازی کنم، این کار را قبول کردم، دهقان به من گفت: «یادت باشد، که محمد نظری با یک تجربه ۲۲ ساله در اجرا جلوی دوربین قرار می گیرد و با کسی که از کوچه و خیابان به این حرفه می آید فرق دارد.» این صحبت ها اعتماد به نفس من را بیشتر کرد و بسیار سپاسگزار او هستم.

نظری با بیان اینکه یک مجری، مجری است و بازیگر قبل از هر اتفاقی بازیگر است، درباره حضور بازیگران در عرصه اجرا و بلعکس، توضیح داد: من خیلی به اینکه یک مجری بازیگر شود و یا بازیگران اجرا کنند اعتقاد ندارم. هرچند دوستان زیادی از عرصه بازیگری اجرا کردند، اما اول باید یک بازیگر بمانند.

وی افزود: این منطق در خصوص مجریان تلویزیون هم صدق می کند، یک مجری نباید شخصیت خود را فراموش کند، چراکه مردم دچار سردرگمی می شوند و نقش آن را نمی پذیرند. اما اگر بتوانند بین نقش های پیشنهادی و شخصیت اصلی خودشان در هنگام اجرا، فصل مشترکی پیدا کنند، برای مردم آن بازی باورپذیر تر می شود.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «محکومین» تاکید کرد: پرویز پرستویی و یا جعفر دهقان و دیگر دوستان بازیگر هستند و نقش آدم های دیگر را بازی می کنند، اما ما مجریان سالهاست نقش خودمان را مقابل دوربین بازی کرده ایم.

نظری در پایان با اشاره به اینکه سریال «محکومین» بی شباهت به مجموعه تلویزیونی «زیر تیغ» نیست و می تواند مانند او جای خود را در بین بینندگان باز کند، گفت: سریال محکومین با تلاش و حساسیت های بالایی پیش رفت. سید جمال سید حاتمی هر پلان را برای رسیدن به بهترین ضبط ۱۰ تا ۱۴ بار ضبط می کرد. شاید برای یک بازیگر خسته کننده باشد اما قابل ستایش است و ماحصل خوبی در نهایت به روی آنتن می‌رود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.