Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 18248
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 09 اردیبهشت 1399 - 11:51 |
مدیر رادیو تهران:

مخاطبان رادیو با وجود اپلیکیشن ایرانصدا دو برابر شده است

مخاطبان رادیو با وجود اپلیکیشن ایرانصدا دو برابر شده است

مدیر رادیو تهران، گفت: مخاطبان رادیو روی اپلیکیشن ایرانصدا افزایش پیدا کرده و می‌توان گفت نسبت به سال گذشته، شنونده‌های رادیو از طریق اپلیکیشن ایرانصدا دو برابر شده‌اند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، حمیدرضا صحراگرد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، درباره برنامه این شبکه رادیویی برای ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: ویژه برنامه رادیو تهران در سحرهای این ماه مبارک با نام «الهیه» شکل گرفته و به نوعی در مسیر و ادامه برنامه سحر سال گذشته که نامش «تا سپیده تهران» بود، پخش می‌شود. این برنامه مبتنی بر آیات قرآن و فهم دقیق آن است. رزمایش همدلی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده و بحث مهربانی که بر اساس نظر معاون صدا تقریبا مدت یک سال و نیم در برنامه‌های رادیو جریان داشته نیز جز محورهای حرکتی الهیه انتخاب شده است. سید کاظم احمدزاده مجری خوش‌نام و خوش سابقه در ذهن مخاطبان نیز، وظیفه مهم اجرای برنامه‌ سحر رادیو تهران را به عهده دارد که به نظرم تجربه خوبی است.

وی افزود: «دعوت» عنوان ویژه برنامه افطار رادیو تهران است که برای چهارمین سال با یک تیم واحد تهیه می‌شود. مباحثی مانند حق‌الناس، همدلی و زندگی اجتماعی به عنوان یکی از آموزه‌های اسلام از محورهای این برنامه است. برنامه «ماه باران» از دیگر برنامه‌های ویژه ماه رمضان، مخاطب را به لحاظ حسی با خود همراه می‌کند. موضوعات این برنامه در جهت فرمایش حضرت امام خمینی(ره) بر مبنای دانشگاه بودن صدا و سیما است. به طور کلی ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان در رادیو تهران علاوه بر عمق محتوایی با فرمی مخاطب پسند و به دور از تکلف بر اساس شرایط روز جامعه ارائه می‌شوند.

صحراگرد ادامه داد: برنامه «تهران کلینیک» نیز  با توجه به ایام ماه رمضان و اهمیت مقابله با بیماری کرونا ماموریت خود را تغییر داده و به نیاز مخاطب در این حوزه پاسخ می‌دهد.

سال گذشته برنامه‌های سحرگاهی، رادیو تهران جز دو یا سه شبکه پرمخاطب بود

مدیر رادیو تهران درباره آمار شنوندگان رادیو، اظهار داشت: به صورت مصداقی و بر اساس آنچه که بر روی اپلیکیشن ایرانصدا اتفاق می‌افتد، سال گذشته از شب هفتم و هشتم ماه مبارک رمضان شاهد بودیم که در برنامه‌های سحرگاهی، رادیو تهران جز دو یا سه شبکه پرمخاطب رادیو بود. برنامه دعوت نیز سال گذشته سومین یا چهارمین برنامه پرمخاطب رادیو در لحظات افطار بود. اما چیزی که امسال در این دو روز گذشته اتفاق افتاده، مقداری خارج از حد انتظار است. مخاطبان رادیو روی اپلیکیشن ایرانصدا افزایش پیدا کرده و می‌توان گفت نسبت به سال گذشته، شنونده‌های رادیو از طریق اپلیکیشن ایرانصدا دو برابر شده‌اند.

وی افزود: برنامه‌های سحر و افطار رادیو تهران، در دو روز گذشته پس از رادیو ایران، دومین برنامه‌های پرمخاطب رادیو در اپلیکیشن ایرانصدا هستند. البته درصد قابل توجهی از این میزان رشد مخاطب به دلیل گسترش استفاده از اپلیکیشن ایرانصدا میان مخاطبان است.

پرشنونده‌ترین رادیو، رادیو آوا و پس از آن رادیوهای استانی بوده‌اند

صحراگرد ادامه داد: طبق نظرسنجی‌هایی که سازمان صدا و سیما در نوروز ۹۹ انجام داده، پر شنونده‌ترین رادیو، رادیو آوا و پس از آن رادیوهای استانی بوده‌اند. بر این اساس رادیو تهران نیز پس از رادیو آوا در پایتخت پرمخاطب‌ترین شبکه رادیویی در ایام نوروز بوده‌است.

وی درباره رویکرد مورد توجه رادیو تهران، گفت: استقبال مخاطبان از پخش تلاوت‌های قرآن در طول روز بسیار قابل توجه بوده‌است. رادیو تهران هر روز از ساعت ۲:۳۰ بامداد به مدت یک ساعت جزءخوانی قرآن کریم را در جدول پخش برنامه‌های خود دارد و در طول روز نیز در چهار زمان مختلف، چهار حزب قرآن را پخش می‌کند که مخاطبان می‌توانند از آن بهرمنده شوند.

صحراگرد افزود: پس از ماه رمضان نیز این روند را ادامه و در جدول پخش برنامه‌های رادیو تهران زمان‌هایی را به پخش تلاوت‌های قرآن و تفسیر آیات آن اختصاص می‌دهیم. بعد از ماه مبارک رمضان، تفسیر قرآن، به عنوان یک محور جدی در دستور کار قرار دارد. با توجه به نامه اخیر حجت الاسلام قرائتی به مقام معظم رهبری درباره قرآن‌خوانی و توجه بیشتر مردم به تفاسیر و معانی آن و پاسخ رهبر معظم انقلاب به ایشان، ما نیز به عنوان وظیفه دینی و رسانه‌ای خود تلاش می‌کنیم تا به این مهم در جدول زمانبندی برنامه‌ها توجه بیشتری شود.

رادیو همچنان در سبد رسانه‌ای مردم باقی می‌ماند

این مدیر فرهنگی درباره جایگاه رادیو در سبد رسانه‌ای مردم،گفت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و شکل‌گیری رسانه‌های جدید، رادیو همچنان در سبد رسانه‌ای مردم باقی می‌ماند. ما از دو منظر می‌توانیم ارتباط رادیو و تکنولوژی‌های نوین را بررسی کنیم. اگر از نظر بحث محتوایی پیش برویم، فضای مجازی و بستر رسانه‌های دیگر می‌تواند به رادیو برای بررسی و شناسایی نیاز مخاطب کمک کند تا برنامه‌سازان رادیو محتوای بهتری را در جهت نیاز و میل مخاطبان انتخاب کنند. ما نیز بر اساس مصالح و فرهنگ جامعه اسلامی و ایرانی خود سعی می‌کنیم به بهترین شکل به این مسئله پاسخ دهیم. به علاوه در بحث فنی نیز تکنولوژی می‌تواند در پلتفرم‌های تازه ارتباط بین مخاطب و رادیو را تسهیل کند.

 

به اشتراک بگذارید
  1. سلام صبحتون بخیر . چقدرخوبه بین
    شبکه های رادیو رقابت شدیدی بوجوداومده هرشبکه ای تلاش میکنه گوی سبقت رو ازدیگری بگیره چه بسا رادیو ایران که اول بوده. عقب بمونه البته بیشتربخاطر اپلیکیشن هست. نوددرصد گوشیهای موبایل شده راه با چندین موج رادیویی . رادیوایران جا نمونی تلاش کن برنامه هات تکراری و کهنه شده قدیمی شد ه بهپا جا نمونی .

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.