Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 31058
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 15 آذر 1400 - 10:56 |

مد در دنیای امروز و تاثیر آن بر جوامع سوژه «زرجامه» رادیو

مد در دنیای امروز و تاثیر آن بر جوامع سوژه «زرجامه» رادیو

برنامه «زرجامه» شبکه رادیویی فرهنگ، امروز دوشنبه ۱۵ آذر به بررسی مد در دنیای امروز و تاثیر آن بر جوامع اختصاص دارد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه «زرجامه» امروز دکتر مریم مونسی، عضو هیات علمی و مدیر گروه رشته طراحی پارچه و لباس دانشکده هنر دانشگاه الزهرا، موضوع مد در دنیای امروز و تاثیر آن بر جوامع را بررسی می‌کند.

مد با مدرن شدن جوامع پدید آمده است، چرا که در اعصار گذشته پدیده ای به نام مد و مدگرایی در بین مردم جایگاه امروز خودرا نداشته است، هر چند با نگاهی به تاریخ شاید بتوان این پدیده را در میان تمدن‌های بزرگ دنیا مشاهده کرد.
به عبارتی مد یکی از روش هایی است که به انسان‌ها کمک می‌کند تا خود را در جامعه و فعالیت های اجتماعی وارد کرده و با همگونی با سایر انسان‌ها به سمت یک زندگی اجتماعی حرکت کنند، ضمن اینکه در اوج این همگونی دوست دارند از آنها متمایز هم باشند.
پیروی از این مدها جوامع را به سوی مصرف گرایی سوق می دهد و زندگی مصرفی هم فرهنگ خاص خود را به دنبال خواهدداشت که ریشه در فرهنگ همان کشورهای مبدا دارد و به تدریج باعث ایجاد تغییرات اساسی فرهنگی در سبک و شیوه زندگی کشورهای مقصد می‌ شود. به عبارتی این چرخه باعث از بین رفتن اعتماد به نفس، قدرت تصمیم گیری و خلق نوآوری در کشورهایی که از مد گرایی پیروی می‌کنند، می‌ شود، زیرا همیشه چشم به این دارند که کشورهای صاحب مد، چه مدهای جدیدی از انواع کالاها عرضه خواهند کرد تا آنها تهیه کنند.
برنامه «زرجامه» را می توانید دوشنبه‌ها ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه رادیویی فرهنگ بشنوید.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.