Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 21256
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 05 مهر 1399 - 11:08 |

مراسم پاسداشت دوبلور پیشکسوت برگزار می‌شود+ تیزر

مراسم پاسداشت دوبلور پیشکسوت برگزار می‌شود+ تیزر

مراسم پاسداشت آرشاک قوکاسیان و رونمایی از مستند « قصه ی آرشاک » ۶ مهر در زادروز این دوبلور ایرانی برگزار می‌شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ « قصه ی آرشاک» مستند پرتره آرشاک قوکاسیان و از تولیدات جدید شبکه مستند سیما یکشنبه ۶ مهر ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۸ تا ۲۰ با حضور مدیر شبکه مستند سیما و جمعی از بزرگان عرصه دوبله و دوستداران فرهنگ در شهرک غرب، بلوار ایران‌ زمین شمالی، فرهنگسرای ابن‌سینا رونمایی می‌شود.
این مستند به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی در ۵۷ دقیقه به جنبه‌های مختلفی از زندگی کاری استاد قوکاسیان می‌پردازد.
توکلی درباره این مستند گفت: قوکاسیان (زادهٔ ۶ مهر ۱۳۲۳) گوینده یا دوبلور ایرانی که در فاصله سال‌های ۱۳۳۹ تا اوایل سال ۶۲ به جای شخصیت‌های جوان در بسیاری از فیلم‌های سینمائی و سریال‌های ایرانی و خارجی گویندگی کرده‌است. سپس به کانادا مهاجرت می کند و سال ۸۷ مراحل بازگشت ایشان به ایران انجام شده و به دنیای دوبله بار می گردد.
وی افزود: از مهمترین کارهای ایشان می توان به «اسب جنگی» ساخته استیون اسپیلبرگ اشاره کرد که بعد از بازگشت ایشان به ایران انجام گرفته است.
این کارگردان افزود: در « قصه ی آرشاک » قوکاسیان درباره ورودش به دوبله ، اینکه چرا مهاجرت کرد و سالهایی که در کانادا بود چه بر او گذشت و همچنین اینکه چه شد به ایران بازگشت؟ صحبت خواهد کرد.
توکلی گفت: قوکاسیان تنها دوبلور ارمنی ایران است و تا امروز آثار درخشانی از خود بر جای گذاشته است.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.