Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 13903
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 21 مهر 1398 - 18:14 |

معاون صدا: صداهایی که با عشق امام حسین(ع) عجین می شود اثری مضاعف، خلق می کند

معاون صدا: صداهایی که با عشق امام حسین(ع) عجین می شود اثری مضاعف، خلق می کند

دکتر شاه آبادی گفت: جمعی از هنرمندان عاشق با کوله باری از تجربه ،با سابقه ای درخشان در حوزه هنر و فرهنگ همیت خودشان را در خدمت فرهنگ حسینی و ترویج این مسیر و تبلیغ اربعین به کار گرفته اند .

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، دکتر حمید  شاه آبادی در مراسم رونمایی از کتاب گویای «از سرزمین نینوا» در چهار جلد و ۴۰ فصل که امروز در جمع هنرمندان خالق این  اثر که برگرفته از  کتاب «چهل روز عاشقانه» اثر محمدرضا سنگری و تحلیلی از وقایع اربعین امام حسین (ع) است،گفت: توفیقی است که در جمع هنرمندان حوزه  صدا قرار  گرفته ام و بر خودمی بالم که در کشور، اینچنین توفیقات و ظرفیت هایی وجود دارد.

وی ادامه داد: ترکیب صداها که در کنار هم قرار می گیرد برآیندش، اثری ماندگار است .صداهایی که با عشق امام حسین(ع) عجین می شود اثری مضاعف، خلق می کند.کاری به یادماندنی و سترگ است .جمعی از هنرمندان عاشق با کوله باری از تجربه ،با سابقه ای درخشان در حوزه هنر و فرهنگ همیت خودشان را در خدمت فرهنگ حسینی و ترویج این مسیر و تبلیغ اربعین به کار گرفته اند که به همه آنها خسته نباشید می گویم.

معاون صدا با اشاره به فعالیت های پایگاه  رادیویی ایرانصدا گفت: در ایرانصدا خوشبختانه با همت آقای شاملو کارهای خوبی صورت گرفته  و کتاب های زیادی به صورت کتاب گویا تبدیل می شود که  ما کمتر توفیق داریم از هنرمندان تجلیل کنیم .

دکتر شاه آبادی با بیان اینکه دوچیز این اثر را متمایز می کند گفت: اولین چیزی که این اثر و مجموعه  ۴۰ گانه سرزمین نینوا را ماندگار می کند، تیمی است که غالب آن همکاری نزدیک به سه دهه دارد و قرابت این اثر با «از سرزمین نور » است .بعد از ۲۶ سال همان تیم در کنار هم جمع می شوند و هنرمندی خود را دوباره نشان می دهندو امروز با اقتدار اثری در همان طراز خلق می کنند.تهیه  کننده این اثر خانم وکیلی است که ۲۶ سال قبل هم تهیه کننده آن اثر معروف بوده است.این نشان قدرت مجموعه حوزه صداست.

معاون صدا  «اربعینی بودن»  این اثر را ویژگی دوم دانسته و ذکر کرد: اربعین نقطه قوتی در تمام اعصار و نقطه آغازین حرکت عاشوراست.اربعین جلوه ی  حضور عاشورا است .چیزی نیست که بخواهی از آن آسان بگذری امروز در جهان تشیع  توجه خاصی به اربعین شده است چون آن مرکزیتی که می تواند اسلام را معرفی کند ، اربعین است.

وی با بیان اینکه قطعا اربعین مقدمه ظهور است تصریح کرد: این جمعیت چند میلیونی اربعین  است که بستر ساز حکومت آقا امام زمان (عج)خواهد شد چون فرهنگ تشیع و حسینی زیستن را معرفی می کند.

شاه آبادی با اشاره به تولید کتاب گویای «از سرزمین نینوا»  گفت: در جایی که مردم از طریق گوش دادن می توانند دانش اربعینی خود را بالا ببرند ، این قلم زیبا و کار ارزشمند می تواند در دانش افزایی مردم موثر باشد  و صحنه های کربلا و داستان اربعین را به دنیا معرفی کند

وی خطاب به هنرمندان این اثر فاخر گفت: شما باکارهایتان توقع مارا بالا برده اید ، من امروز از شما آثاری از آقا امام رضا (ع) و امام زمان (عج) می خواهم .قرن ها می گذرد ولی این اثرها در تاریخ شیعه خواهد ماند .

اربعین و پخش کتاب گویای از سرزمین نینوا از شبکه های مختلف رادیویی

در ابتدای مراسم مهدی شاملو مدير فضای مجازی و چندرسانه‌ای معاونت صدا  با مقایسه این اثر با «از سرزمین نور» گفت: مجموعه کتاب‌های از سرزمین نور به زندگینامه پیامبر اسلام (ص) و حضرت علی (ع) می‌پردازد که حدود ۲۶ سال پیش توسط پیشکسوتان رادیو تهیه و تولید شد که نزدیک به  هفت سال  پخش می شد و در حال حاضر به صورت صوتی در پایگاه کتاب گویای ایران صدا قابل دسترس است. اما کتاب گویای «از سرزمین نینوا» به سبب زمان کاری که ما در اختیار داشتیم شاخه های ویژه ای داشت.دوستان هنرمند همه هنر خود را به کار بستند تا مردم بتوانند مجموعه ای شنیدنی از  وقایع و رویدادهای پس از شهادت «امام حسین (ع)» و یارانش تا روز «اربعین» ،بیان شداید و مصائب وارده بر اهل بیت (ع)  را بشنوند.

وی با بیان اینکه  چند روزی است که شب ها از رادیو اربعین  این اثر هنری پخش می شود گفت: کتاب گویای «از سرزمین نینوا» همزمان با ایام اربعین حسینی از ایرانصدا و شبکه‌های رادیویی به روی آنتن خواهد رفت.

وی ادامه داد:  در تولید کتاب گویای «از سرزمین نینوا» عوامل فارغ از معادلات، به شکل دلی در ساخت این کتاب گویا شرکت کردند. در جلساتی که در استودیو در خدمت عزیزان دوبلور بودیم، بیشتر در محتوا فرو رفته بودیم و ارتباط زیادی با کار برقرار کردیم.

افتخار  برای کاری دلی

امیرمحمد صمصامی، کارگردان «از سرزمین نینوا» گفت: افتخار می‌کنم که در این کار دلی سهمی داشتم. چون این روزها بیشتر به ظاهر پرداخته می‌شود. این کار، یک کار دلی بود. قرار بود آقای سعید مقدم‌منش کارگردانی این مجموعه را بر عهده بگیرند اما به دلیل مشغله‌ای که داشتند از من خواستند که در خدمت دوستان باشم از عوامل این مجموعه تشکر می‌کنم که بر سر من منت گذاشتند و با افتخار متن را اجرا کردند.

دومین برنامه مذهبی من

عذرا وکیلی، تهیه‌کننده «از سرزمین نینوا» که ۲۶ سال قبل با همین عوامل، مجموعه «از سرزمین نور» را تولید کرده بود، در سخنانی در این مراسم گفت: وقتی پیشنهاد ساخت این برنامه به من داده شد، خیلی خوشحال شدم؛ چرا که این برنامه بعد از «از سرزمین نور» دومین برنامه مذهبی من بود. با این برنامه شب تا صبح کار کردیم خیلی خوشحالم که مورد پسند همه قرار گرفته است. از اهمیت عوامل و عزیزان گروه نسبت به کار تشکر می‌کنم.

حدود ۱۶ نفر از گویندگان دوبله و رادیو تلویزیون این کتاب را اجرا کردند. الیزا اورامی، مریم صفی خانی، فاطمه نیرومند، سارا عشقی نیا، ناصر نظامی، فخرالدین صدیق شریف، ابوالفضل شاه بهرامی، بیژن علی محمدی، سعید مقدم منش، میرطاهر مظلومی، امیرمحمد صمصامی، حسین خدادادبیگی، علی همت مومیوند، اکبر منانی، محمد میرکیانی، سید علی میرطالبی پور، حسن کاخی و حسن فهیمی‌پور بازیگران این اثر هستند.

طراح، مشاور و سردبیر رادیویی  این کتاب محمد  میرکیانی بوده است. امیرمحمد صمصامی کارگردان، عذرا وکیلی تهیه‌کننده رادیویی، امیرحسین سلیمی صدابردار، سید علی میرطالبی پور تهیه کننده کتاب گویا، سارا عشقی نیا سردبیر سرویس هستند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.