Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 6318
  پرینتخانه » اخبار, گویندگی تاریخ انتشار : 12 تیر 1397 - 14:54 |

منوچهر والی زاده: خانه سینما باید با رویکرد صنفی نیازهای ابتدایی سینماگران را تامین کند

منوچهر والی زاده: خانه سینما باید با رویکرد صنفی نیازهای ابتدایی سینماگران را تامین کند

منوچهر والی زاده دوبلور پیشکسوت سینمای کشور و عضو انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم سینمای ایران در رابطه با عملکرد غیرصنفی خانه سینما و نقش منفعل مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره این نهاد در راستای احقاق حقوق سینماگران گفت: زندگی اغلب اهالی سینمای کشور وضعیت بحرانی دارد و بزرگترین مشکل اهالی سینما نبود امنیت شغلی، نبود بیمه بیکاری و نبود بیمه های تکمیلی و پایه به صورت رایگان است.

منوچهر والی زاده-هنر صدا

دوبلور فیلم های سینمایی «مسیر سبز» و «نجات سرباز رایان» افزود: این وظیفه مسئولان خانه سینما است که به فریاد سینماگران برسند؛ امروزه بخش اعظمی از اهالی سینمای کشور در بیکاری مطلق به سر می برند، معیشت و زندگی آن ها با دشواری های زیادی روبرو شده اما به دلیل نبود بیمه بیکاری و نبود امینت شغلی هیچ راه چاره ای ندارند و ذره ذره در حال از بین رفتن هستند.

وی با تأکید بر اینکه خانه سینما باید با رویکردی صنفی در مسیر تأمین نیازهای ابتدایی سینماگران گام بردارد تصریح کرد: سوأل اساسی من این است که چرا باید اهالی سینمای کشور بعد از سال ها کار و دوندگی به صورت خویش فرما بیمه شوند؟ چرا نباید به آن ها بیمه های رایگان اختصاص داده شود؟ چرا نباید با تدوین یک قانون از ورود افراد فاقد صلاحیت به سینما جلوگیری شود و تهیه کنندگان ملزم به استفاده از افرادی شوند که عضو خانه سینما هستند؟ چرا نباید قوانین سخت گیرانه تری برای ورود افراد جدید به صنف های زیرمجموعه این نهاد وضع شود؟

والی زاده ادامه داد: به عنوان مثال ما امروزه در  انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم با مشکلات زیادی روبرو هستیم؛ نیروهای زبده و پیشکسوت این رشته در حالی بیکار هستند و مشکلات متعددی در زندگی شان به وجود آمده که متأسفانه در بسیاری از استودیوها، خانه ها و… به صورت زیرزمینی افراد فاقد صلاحیت مشغول کار دوبله هستند. این ها اتفاقاتی است که خانه سینما باید پیگیر رسیدگی شان شوند، باید از مسئولان وزارت ارشاد، سازمان سینمایی و… بخواهد که جلوی این اتفاقات را بگیرند و در واقع وضعیت سینما را ساماندهی کند.

وی در پایان این گفتگو افزود: هیچ یک از اهالی سینمای کشور آدم های جناحی نیستند و افرادی هستند که عشق به هنر دارند و برای رشد و اعتلای هنر این سرزمین همواره از جان و دلشان مایه گذاشته اند و شایسته است که به آن ها رسیدگی شود. امیدواریم مسئولان خانه سینما هم جناحی عمل نکنند و به فکر وضعیت بغرنج همه ما باشند.

منبع: سینماپرس

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.