Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 9193
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو تاریخ انتشار : 22 اسفند 1397 - 15:07 |

مهم‌ترین اتفاقات رادیو در سال ۹۷

مهم‌ترین اتفاقات رادیو در سال ۹۷

معاون صدا درباره مهم‌ترین اتفاقاتی که در سال ۹۷ در رادیو رخ داد گفت‌وگو و در عین‌ حال تاکید کرد که یکی از ظرفیت‌های رادیو برای سال جدید تولید مسابقات رادیویی خواهد بود.

حمید شاه‌آبادی در گفت‌وگویی با ایسنا، درباره رادیو و مهمترین اتفاقاتی که در سال ۹۷ رخ داد، اظهار کرد: رویکرد ما در سال ۹۷ که مصادف با اولین سالی بود که من در رادیو حضور یافتم را به دو بخش می‌توان تقسیم کرد. یکی مربوط به کیفیت برنامه‌های رادیویی بود که در این بخش علاوه بر اینکه به موضوع رادیوهای مناسبتی پرداختیم و پنج رادیو مناسبتی را افتتاح کردیم.

همچنین با ایجاد پایگاه‌های جامع از جمله پایگاه کتاب گویا و پایگاه مداحی و سخنرانی‌ها کار ارزشمندی صورت گرفت. و به طور کلی یکی از افتخارات جدی معاونت صدا در رادیو، افتتاح پایگاه کتاب گویا بود که در حال حاضر بیش از ۴۰۰ هزار نفر روزانه به طور متوسط ۳۷ دقیقه از طریق کتاب گویا، کتاب می‌خوانند.

وی ادامه داد: تغییرات دیگر ما در سال ۹۷، تغییر ساختار پخش برنامه‌های طنز رادیو بود. ما در حال حاضر ۴۱ برنامه طنز در رادیو داریم که یکی از آنها برنامه «صبح جمعه با شما» است. در حوزه طنز ما موضوعات مربوطه را به سمت دغدغه‌های مردم سوق داده‌ایم و تیم اجرایی آمد و تمام آن چیزی که مردم در حوزه طنز می‌توانستند دریافت کنند، ولی شاید با فرهنگ ما سازگاری نداشت را بومی‌سازی کردند. در حال حاضر وقتی به رادیو نگاه می‌کنیم به عنوان مثال شبکه صبای ما درست است که آیتم‌های بسیار کوتاهی دارد اما همه این آیتم‌ها به طور جدی ارتباط نزدیک با سلایق و علایق مخاطبان دارد.

شاه‌آبادی ادامه داد: ما در سال ۹۷ به حوزه طنز توجه ویژه کردیم و خوشبختانه حوزه طنز از نظر کمی و کیفی ارتقا پیدا کرد. همچنین بخشی از برنامه‌ها بازآفرینی شدند، مثلاً در برنامه «جمعه با شما» تعدادی از کاراکترهایی که رفته بودند بازگشتند و نویسندگان جدیدی هم به تولید این برنامه اضافه شدند.

معاون صدا در پاسخ به این پرسش که چه ظرفیتی از رادیو در سال ۹۷ برای سال جدید پیش‌بینی شده است؟ اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های ما برای سال آینده بحث مسابقه است ما در حوزه مسابقه تا رسیدن به آن هدف اصلی فاصله زیادی داریم. مسابقه‌های رادیو به دلایل مختلفی جوایز محدودی دارند و با توجه به فضای تصویری که ندارند، عملاً این فضا برای ما محدودیت دارد در نتیجه بخش ویژه ای را برای مسابقه ایجاد کردیم. ظرفیتی را در رادیو نما ایجاد می‌کنیم که انگیزه‌های مخاطبان ما برای شرکت در مسابقات رادیویی بیشتر شود. امیدواریم توجهی که در سال ۹۷ به حوزه طنز داشتیم در سال ۹۸ نیز ادامه پیدا کند و همچنین تمرکز بیشتری بر روی حوزه مسابقه داشته باشیم.

شاه آبادی در پایان گفت و گو با ایسنا آرزویی برای اهالی رادیو داشت و درباره‌ی آن گفت: آرزوی ما سلامتی پیشکسوتان رادیو است. انصافاً لحظه به لحظه بچه‌های رادیو با پیشکسوتان هنرمند رادیو مأنوس هستند و همواره جویای احوالشان بوده‌اند. امیدواریم که پیشکسوتان رادیو سلامت باشند و شاهد اتفاقات خوب در رادیو باشیم.

منبع: ایسنا

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.