Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 2876
  پرینتخانه » اخبار, گفت و گو تاریخ انتشار : 06 آذر 1395 - 9:47 |

نجمه جودکی : رشیدپور مرا به عرصه اجرا آورد

نجمه جودکی : رشیدپور مرا به عرصه اجرا آورد

مجری برنامه «ترانه باران» بیان کرد که با اجرای این برنامه به موسیقی و قطعات محلی علاقه مند شده است درصورتیکه قبلا آنها را گوش نمی کرده است.

نجمه جودکی درباره برنامه‌ای که این روزها در شبکه «شما» با نام «ترانه باران» اجرا می‌کند توضیحاتی ارایه کرد و گفت: این همان برنامه «هفت ترانه» است که در شبکه «شما» تولید می‌شد و با تعطیلی و بعد افتتاح مجدد این شبکه اکنون با نام «ترانه باران» روی آنتن می‌رود.

وی ادامه داد: ما در هر برنامه سه ترانه پاپ، سه ترانه محلی و یک ترانه سنتی داریم و برای من خیلی جالب است که مردم این برنامه را دوست دارند. فکر می‌کنم موسیقی ضروری‌ترین خوراکی است که باید به مردم بدهیم حتی فکر می‌کنم اکنون موسیقی‌های داخل ایران بیشتر گرفته است و مردم این موسیقی ها را بیشتر دنبال می کنند.

این مجری تلویزیون با اشاره به کنسرت خوانندگان ایرانی در کشورهای خارجی عنوان کرد: خود این مساله نشان می‌دهد که ایرانیان خارج از کشور هم موسیقی ما را دنبال می‌کنند و گوش می دهند. موسیقی محلی ما هم امروز علاقه مندان زیادی دارد و شاید گروه «رستاک» نقش مهمی در زنده کردن این موسیقی ها داشت.

قبلا ترانه های محلی گوش نمی کردم

جودکی با اشاره به رویکرد «ترانه باران» اظهار کرد: ما در این برنامه موسیقی ها را زنده کردیم و خود من به شخصه اصلا ترانه‌های محلی گوش نمی‌کردم اما اکنون خیلی برایم جذاب است. اگر مطالعه ای هم داشته باشید متوجه می شوید که هر یک از این موسیقی ها عقبه و ریشه ای دارند و به دنبال یک موضوعی شکل گرفته اند.

مجری برنامه «مثبت ۱۷» با اشاره به مطالعات خود قبل از اجرای «هفت ترانه» توضیح داد: من قبل از برنامه درباره قطعاتی که قرار است پخش شوند و حتی خطه ای که هر قطعه به آنها تعلق دارد مطالعاتی انجام می دهم تا اطلاع داشته باشم. جالب است که هر منطقه از کشور هم موسیقی های جالبی دارند به طور مثال در گیلان مردم از کشت گرفته تا دیگر مسایل موسیقی های مخصوص به خود را دارند. شنیدن این نکات برای مردم خیلی جالب است و اصلا چقدر ما باید به موسیقی غرب مراجعه کنیم و بگوییم که موسیقی خوبی است. اتفاقا ما برای اینکه بتوانیم خود را عرضه کنیم باید به داشته های خود رجوع کنیم. به طور مثال در حوزه تئاتر اگر آثار کلاسیک را اجرا کنیم برای آنها جذابیتی ندارد اما تعزیه و نمایش های روحوضی و یا پرده خوانی برایشان جذاب است. همچنین موسیقی شجریان برای آنها جذاب است چون فاخر است و از دستگاه های ایرانی بهره می گیرد.

وی ادامه داد: به قول فرهاد فخرالدینی، آثار زیادی وجود دارند اما آیا همه آنها ارزش شنیدن هم دارند و یا عمیق هستند؟ در واقع اثر عمیق اثری است که هویت داشته باشد.

نجمه جودکی

ارایه یک طرح برای برنامه ای شبانگاهی

جودکی با اشاره به فعالیت های دیگری که قرار است در تلویزیون داشته باشد، اعلام کرد: من طرحی را ارایه کرده ام و در حال پیش تولید یک برنامه خاص و متفاوت به صورت شبانگاهی هستم. مرحله برآورد آن تمام شده است و با پایان ماه صفر قطعی خواهد شد.

مجری برنامه «ترانه باران» درباره سختی های اجرا عنوان کرد: گاهی همسرم به من می گوید که از این همه مشکلات اجرا خسته نشده ام؟ اما من واقعا این کار را دوست دارم و سختی هایش را قبول کرده ام.

وی با بیان اینکه رضا رشیدپور باعث شده است وارد عرصه اجرا شود، یادآور شد: رشیدپور معتقد است اگر در اجرا هوش و مطالعه داشته باشید به مجری- مولف تبدیل می شوید و من دوست دارم به جایگاهی برسم که مردم وقتی اجرای من را ببینند، بگویند که این همان مجری است که باسواد است. اکنون هم سعی می کنم در اجرای خود بیشتر به سمت ارایه اطلاعات حرکت کنم درصورتیکه شاید قبلا بیشتر اجرایی تینیجری داشتم.

جودکی در پایان گفت: مدیران همیشه به ما می‌گویند که پیشانی رسانه هستیم و فکر می کنم گاهی اگر هیچ اتفاق جدیدی رخ نمی دهد به این دلیل است که مجریان سمت مطالعه و رویدادهای جدید نمی‌روند.

منبع : خبرگزاری مهر

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.