Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 14599
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 27 آبان 1398 - 13:25 |

نگاهی به آثار و اشعار منوچهر آتشی در «شاعر در آینه»

نگاهی به آثار و اشعار منوچهر آتشی در «شاعر در آینه»

آثار و اشعار «منوچهر آتشی» امشب ساعت ۲۱ در برنامه« شاعر در آینه»  رادیو فرهنگ بررسی می شود .

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ؛ «شاعر در آینه» برنامه‌ای از گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ است که امشب دوشنبه۲۷ آبان ماه اندیشه و شعر «منوچهر آتشی» را بررسی می کند.
منوچهر آتشی در ۲ مهر سال ۱۳۱۰ در بخش دهرود شهرستان دشتستان استان بوشهر متولد شد. او پس از این‌که دوره دانشسرای مقدماتی را در شیراز گذرانید، چندسالی به آموزگاری پرداخت و در سال ۱۳۳۹ به تهران آمد و در دانشسرای عالی ، به تحصیل پرداخت و در مقطع کارشناسی رشته‌زبان و ادبیات‌انگلیسی فارغ‌التحصیل شد. وی همزمان با تدریس ، اداره ی بخش های ادبی برخی از مجلات فرهنگی و هنری را نیز بر عهده داشت.
همزیستی با طبیعت بومی و بدوی جنوب ، جانمایه ی بینش شاعرانه ی آتشی است .اقلیم سوزان جنوب با ذاتی وحشی و خون گرم ، ذهن او را از تجارب حسی سرشار کرده است . اشیا و اشکال همین اقلیم غالبه در ذات شاعر درونی شده است .
آتشی با انتشار مجموعه آهنگ دیگر در سال ۱۳۳۹ خود را به عنوان شاعری نو آور ، جامعه گرا و پویا معرفی کرد . در این مجموعه نگرش غیر متعارف شاعر به ذات و هستی شعر و اشیا جلو می کند .
علیرضا بدیع شاعر و منتقد شعر درباره اشعار منوچهر اتشی صحبت می کند و بخشی از شعر خوانی این شاعر بزرگ پخش می شود.
«شاعر در آینه» به تهیه کنندگی مرتضی صداقت‌گو، گویندگی سکینه ارجمندی و با نویسندگی ضیاءالدین خالقی از ساعت ۲۱ به مدت ۴۵ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.