Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 15377
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 25 آذر 1398 - 13:13 |

نگاهی به کتاب «یادداشت‌های مینوی» در رادیو فرهنگ

نگاهی به کتاب «یادداشت‌های مینوی» در رادیو فرهنگ

نقد و بررسی کتاب «یادداشت‌های مینوی، رجال روش تحقیق» به اهتمام مهدی قریب و محمدعلی بهبودی را دوشنبه ۲۵ آذر از برنامه «کیمیای کلمات» رادیو فرهنگ بشنوید.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «کیمیای کلمات» امروز کتاب «یادداشت‌های مینوی، رجال روش تحقیق» به اهتمام مهدی قریب و محمدعلی بهبودی را نقد و بررسی می‌کند.

مجتبی مینوی در ۱۹ بهمن ماه ۱۲۸۲ هجری شمسی در تهران متولد شد. او تحصیلات مقدماتی خود را در سامرا انجام داد و در سال ۱۲۹۰ به همراه خانواده به ایران بازگشت و به ادامه تحصیل پرداخت. در سال ۱۳۲۸ به تدریس در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران پرداخت و در سال ۱۳۳۱ مدتی ریاست تعلیمات عالیه وزارت فرهنگ را بر عهده گرفت.

این پژوهشگر سال ۱۳۲۹ از طرف دانشگاه تهران مأمور شد تا در سفرهایی به کشور ترکیه، ضمن جست‌وجو در کتابخانه‌های این کشور و بررسی کتاب‌های خطی فارسی، عربی و ترکی به عکس‌برداری و تهیه میکروفیلم از تعدادی از کتاب‌های خطی بپردازد. او مقالاتی با عنوان «از خزائن ترکیه» را که حاصل سفرهایش بود در مجله دانشکده ادبیات تهران در سه شماره متوالی در سال ۱۳۳۵ منتشر کرد.

برنامه «کیمیای کلمات» به تهیه‌کنندگی طاهره جولانی و اجرای نرگس اصفهانی و لیدا وحیدی، ساعت ۲۱:۳۰ از رادیو فرهنگ شنیده می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.