Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 30753
  پرینتخانه » اخبار, گفت و گو تاریخ انتشار : 02 آذر 1400 - 13:44 |

وضعیت مجری تلویزیون پس از ۲۴ روز درگیری شدید با کرونا

وضعیت مجری تلویزیون پس از ۲۴ روز درگیری شدید با کرونا

مجری «زندگی پس از زندگی» با اشاره به مرخص شدنش از بیمارستان خبر داد که حتی در آی‌سی‌یو هم پیگیر ساخت فصل سوم این برنامه و یافتن تجربه‌گران مرگ بوده است.

عباس موزون که به تازگی از بیمارستان مرخص شده درباره ابتلای خود به کرونا و وضعیتی که در بیمارستان داشته است به  مهر بیان کرد: من و همسرم ۲۴ روز درگیر کرونا شدیم که ۱۰ روز آن را در بیمارستان بستری بودیم و ادامه درمان و مداوای مربوطه به دوران نقاهت فعلاً در منزل ادامه دارد.

وی ادامه داد: ۲ هفته باید استراحت مطلق و ادامه درمان پیگیری شود تا عوارضی که بر اثر کرونا در حنجره، شش، کبد و… ایجاد شده است کاهش و ضعف عمومی بدن نیز برطرف شود. یکی از عوارض پساکرونا احتمال لختگی خون و ایست قلبی است که پزشک برای پیشگیری از آن دارو و توصیه‌های اکید دارد. برخی بهبود یافتگان تا مدتی پس از درمان کرونا و بهبودی در معرض این خطر هستند و می‌بایست توصیه‌ها و مصرف دارو را رعایت کنند.

موزون یادآور شد: این روزها ناگزیرم مراقبت‌های تنفسی و تکلمی داشته باشم و از طرفی هم عدم تحرک موجب افزایش وزن شده که می‌بایست کاهش یابد و در یک تناقض عملی، اجازه ورزش کردن هم ندارم. همچنین تداخلات متعارض دیگری که در مراقبت‌ها هست که همه باید رعایت شود.

مجری «زندگی پس از زندگی» با اشاره به پیگیری‌اش برای فصل سوم این مجموعه بیان کرد: برای پیشگیری از عقب افتادن پروژه در حد توان و در اوقات مقدور، روی تخت بیمارستان کار می‌کردم. تماس، مطالعه و تایپ و هماهنگی و از جمله این کارها بود.

پیگیری فصل سوم «زندگی پس از زندگی» در آی سی یو

وی اظهار کرد: حدود دو هفته پیش باید مراحل انتهایی پیش‌تولید فصل سوم «زندگی پس از زندگی» را به سرانجام می‌رساندم که ابتلا به کرونا زمین‌گیرم کرد. بنابراین ناگزیر در بیمارستان از طریق تلفن و اینترنت بخشی از کارها را پیش می‌بردم و فعالیت دستیاران را برای تکمیل کارها مدیریت می‌کردم. شخصاً هم حتی در آی سی یو بیمارستان درباره وجود تجربه گران مرگ تحقیق و پرس و جو کردم و به نتایجی رسیدم.

موزون ادامه داد: در بیمارستان در جستجو برای یافتن تجربه‌گر و در سوابق کاری آی سی یو دو تجربه‌گر پیدا کردیم که یکی از آن‌ها خلبان هواپیمای مسافربری بود که زمانی در همین بیمارستان بستری بود و تجربه جالبی داشت اما متاسفانه پس از پیگیری فهمیدیم چندسال بعد درگذشته است. مرحله تصویربرداری فصل سوم به زودی شروع می‌شود و بنده می‌بایست با همین وضعیت حنجره و صدا مصاحبه بگیرم و اجرا کنم در حالی که هنوز صدایم ترمیم نشده و حنجره مشکلاتی دارد.

تصویر مرگ و زندگی برای مجری «زندگی پس از زندگی»

مجری «زندگی پس از زندگی» درباره پیگیری‌های مردم برای بهبود حالش در زمان بستری در بیمارستان نیز عنوان کرد: مردم مهربان ۲۷ بار قرآن برای شفای بنده و همسرم ختم کردند و بارها ما را به زیارت آنلاین حرم های معصومین (ع) دعوت کردند. در روزهای بستری عملاً لمس کردم که چه وظیفه سنگینی بر دوش دارم و چقدر محتوای «زندگی پس از زندگی» ضرورت و اهمیت دارد برای این مردم عزیز.

وی در پایان با اشاره به فداکاری‌های کادر درمان اظهار کرد: در بیمارستان از «جان بازی» های کادر بیمارستان تعجب می‌کردم اینکه از فردی که جارو می‌کشد تا کسی که غذا به دست شما می‌دهد چگونه فداکارانه و جانبازانه کار می‌کنند آن هم در هوای آلوده به ویروس در حالی که خودشان هم همسر و فرزند دارند.

موزون که برنامه «زندگی پس از زندگی» را با موضوع دنیای پس از مرگ می‌سازد درباره حس و حال خود در روزهای بستری نیز گفت: در ایام بستری حال و هوایم بسیار خوش و زیبا بود. چون مرگ و زندگی به طور کاملاً مساوی هر دو بسیار زیبا بودند. زیرا «به خواست خدا؛ ماندن» یعنی افتخار دریافت دستور که بمان و زندگی و کار کن! که اعطا و دریافت این فرمان عزیز بسیار پرمفهوم و زیباست. اگر هم از دنیا بروی باز هم همه‌اش زیبایی است و اعطای شرف حضور در سطحی بالاتر و مرتبه‌ای ارتقا یافته. و من با حضور و لمس عملی و کاملی از این دو حالت در سکوت تخت بیمارستان به این هر دو شرف می‌اندیشیدم و لذت می‌بردم از آن همه زیبایی.

| منبع خبر : خبرگزاری مهر
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.