Wednesday, 17 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 9 شوال 1445
شناسه خبر : 20275
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران, رادیو نمایش تاریخ انتشار : 18 مرداد 1399 - 21:06 |

پخش سریال طنز «سرزمین پیرمردها » ازآنتن دو شبکه رادیویی

پخش سریال طنز «سرزمین پیرمردها » ازآنتن دو شبکه رادیویی

مجموعه شش قسمتی  طنز«سرزمین پیرمردها» از آنتن دو شبکه رادیویی نمایش و تهران پخش می شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، «سرزمین پیرمردها» به سفارش رادیو تهران در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده که همزمان از رادیو نمایش نیز پخش می شود.

داستان این سریال طنز رادیویی که مریم تاجیک آن را نوشته است درباره چند پیرمرد بازنشسته است  که سال های پایانی عمرشان را می گذرانند  تا اینکه یکی ازآنها به اسم (ماشاالله) با مشورت چند همسن و دوستانش تصمیم می گیرد آشپزخانه ای باز کند و این انگیزه باعث می شود دوستان دیگرنیز به وجد بیایند و به او کمک کنند که در این حین خرابکاری های طنز آمیزی به وجود می آید.

نازنین مهیمنی کارگردان این سریال رادیویی گفت: تحلیل شخصیتها، هدایت ریتم بازیها در نمایش مخصوصا در این کار از مهمترین کارهایی بود که به عنوان کارگردان باید انجام می دادم.

وی افزود: طبیعی است صحنه هایی که تماما افراد سالمند آن را به جلو میبرند به مرور شنونده را دچار بی حوصلگی می کند اما تلاش کردم با تغییرات به جا و به موقع حس ها و صداها و آکسانهای درست روی واژه ها سمفونی شنیدنی ایجاد کنم تا مورد توجه شنوندگان رادیو قرار بگیرد .

این کارگردان در پایان تأکید کرد: البته سالمندان بازیگر این کار همه از پیشکسوتان عرصه ی بازیگری هستند و درواقع این توانایی را دارند که هم دراین نقش ها هنرنمایی کنند و هم در نقشهایی با سن پایینتر و

این نکته را اضافه کنم انتخاب بازیگر در این کار اهمیت فوق العاده ای داشت، چون بازیگران مسن‌ی که  بتوانند ۶ قسمت رل اصلی ایفا کنن  انگشت شمارند و من در این کار ۵ پرسوناژ مسن داشتم که باید راکورد صدایشان را حفظ می کردند و انصافأهمگی با تلاش بسیار به این مهم نائل شدند و تا پایان شخصیتهایی باور پذیر ارائه دادند که از تک تک آنها صمیمانه سپاسگزارم.

مجموعه شش قسمتی  طنز«سرزمین پیرمردها» به نویسندگی مریم تاجیک ، کارگردانی نازنین مهیمنی، تهیه کنندگی اشرف السادات اشرف نژاد ، افکتوری نرگس موسی پور،گویندگی مهدی طهماسبی،صدابرداری حیدر صفدری و با هنرمندی رامین پورایمان،مجیدحمزه،عبدالعلی کمالی،محمدپورحسن،باقرکریمپور،شمسی صادقی،امیرزنده دلان،موناصفی،مروارید کریمپوروشیما جانقربان از روز یک شنبه نوزدهم مرداد ماه ساعت ۲۲:۳۰ از رادیو تهران پخش می شود و همزمان ساعت ۱:۰۰ بامداد به روی آنتن رادیو نمایش می رود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.