Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 24702
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 09 اسفند 1399 - 11:44 |

پخش مستند زندگی آیت اللهی که در حال بیهوشی پرفسور برلون را مسلمان کرد از رادیو فرهنگ

پخش مستند زندگی آیت اللهی که در حال بیهوشی پرفسور برلون را مسلمان کرد از رادیو فرهنگ

برنامه «مستند فرهنگ» شنبه۹ اسفندماه به زندگی و نقش اثرگذار مرحوم آیت الله سید محمد هادی میلانی (ره)و آثار و اندیشه های ایشان می پردازد.

نگاهی به زندگی و فعالیت های چهره های تاثیرگذار انقلاب؛ آیت الله مرحوم آیت الله سید محمد هادی میلانی (ره)موضوع برنامه «مستند فرهنگ» رادیو فرهنگ است .
در این برنامه با نگاهی به زندگی مرحوم آیت الله سید محمد هادی میلانی (ره)سبک زندگی ایشان بیان شده و با بررسی فعالیت های ایشان نقشی که در انقلاب اسلامی داشتند تشریح می شود.
آیت‌الله میلانی بیشتر عمر خود را در عراق گذارند و در آنجا از درس علمایی چون شیخ الشریعه اصفهانی، آقا ضیا عراقی و میرزا محمد حسین نائینی بهره برد. وی از سال ۱۳۳۲ش در مشهد ساکن شد. سید علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران مدتی نزد وی شاگردی کرد.
از میلانی آثاری از جمله محاضرات فی الفقه الامامیه و قادتنا کیف نعرفهم بر جای مانده است.
آیت الله میلانی در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی نیز فعال بود. او از انقلاب اسلامی ایران، رهبری آن و نهضت مردم عراق حمایت می‌کرد. وی در تأسیس مدارس علمیه از جمله مدرسه حقانی نقش داشت. با حضوری وی در مشهد، حوزه علمیه این شهر رونق گرفت.
در زندگی ایشان بخش شنیدنی از مسلمان کردن یک پرفسور آمده که مرحوم آیت الله سید محمد هادی میلانی (ره) دچار بیماری معده شده بودند، پروفسور برلون را از اروپا برای جراحی ایشان آوردند، جراح حاذق پس از یک عمل سه ساعته زمانی که آن مرجع تقلید در حال به هوش آمدن بودند، به مترجم دستور داد تمام کلماتی که ایشان در حین به هوش آمدن می گویند را برایش ترجمه کند. مرحوم آیت الله میلانی در آن لحظات فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی را قرائت می کردند، پس از این مساله پروفسور برلون گفت: شهادتین را به من بیاموزید، از این لحظه می خواهم مسلمان شوم و پیرو مکتب این روحانی باشم، وقتی دلیل این کار را پرسیدند، پروفسور برلون گفت: تنها زمانی که انسان شاکله وجودی خود را بدون این که بتواند برای دیگران نقش بازی کند، نشان می دهد، در حالت به هوش آمدن بعد از عمل است و من دیدم این آقا، تمام وجودش محو خدا بود
برنامه «مستند فرهنگ» کاری از گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ است که ساعت۲۰:۳۰ با محوریت بررسی زندگی افراد تاثیرگذار در انقلاب اسلامی و نقش فرهنگی هرکدام از آنها روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.