Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 2673
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 26 مهر 1395 - 7:00 |

پخش ۲۴ ساعته رادیو اربعین از اول آبان / اعلام فرکانس‌های ایران و عراق

پخش ۲۴ ساعته رادیو اربعین از اول آبان / اعلام فرکانس‌های ایران و عراق
رادیو اربعین برای دومین سال متوالی همزمان با ایام و مراسم با شکوه پیاده روی اربعین با پخش ۲۴ ساعته در سراسر کشور، نجف اشرف و کربلای معلی از اول آبان با مخاطبان همراه خواهد شد.
مدیر رادیو اربعین گفت: به دنبال تجربه خوب و موفق راه اندازی رادیو مناسبتی اربعین و با توجه به اهمیت معنوی مراسم اربعین حسینی امسال نیز برای اطلاع رسانی و پوشش هر چه بهتر اخبار و اطلاعات مربوط به حضور گسترده زائران، پخش «رادیو اربعین» از شنبه اول آبان همزمان با ۲۰ محرم به صورت رسمی  آغاز می شود و تا پایان ماه صفر یعنی دهم آذر ادامه دارد.
رضا کوچک زاده تهمتن پوشش وسیع رادیو اربعین در ۲۷ استان کشور را از ویژگی های امسال آن دانست و افزود: با تدارک امکانات فنی و فرستنده های رادیویی، امسال علاوه بر استان تهران، استان های سراسرکشور می توانند مخاطب این شبکه رادیویی باشند.
وی ادامه داد: پخش ۲۴ ساعته رادیو اربعین با ارائه نکات لازم برای زائران به صورت خبر، گزارش و گفت و گو، میان برنامه ها و پخش احکام زیارت و آداب آن با مباحث کارشناسی صورت می گیرد.
این مدیر شبکه رادیویی اطلاع رسانی لحظه به لحظه از اخبار مربوط به این تجمع میلیونی را از ویژگی های رادیو اربعین برشمرد و گفت: تمرکز امسال رادیو اربعین بر حوزه فرهنگ سازی اربعین متمرکز شده است و تلاش ما براین است که  فلسفه اربعین و زیارت اربعین در برنامه ها تبیین شود و با تقویت برنامه ها عمق مطالب افزایش یابد و صرفا رویکرد اطلاع رسانی وجود نداشته باشد.
کوچک زاده درباره ماموریت های رادیو اربعین افزود: ماموریت این شبکه اطلاع رسانی است که در قالب ۱۲ بخش خبری شامل چهار بخش مشروح و هشت بخش غیرمشروح ارائه می شود.
مدیر رادیو اربعین با اشاره به برنامه های روزانه این شبکه گفت: پخش روزانه دعای عهد بعد از اذان صبح و دعای ندبه بعد از اذان صبح روزهای جمعه، پخش سخنرانی هایی از وعاظ معروف، سخنان کوتاه وعاظ در بخش های مختلف، پخش مستندهای رادیویی ویژه اربعین، نمایش های رادیویی ویژه این ایام، مباحث کارشناسی در زمینه تبیین فلسفه اربعین و پیاده روی آن، مباحثی درباره دلایل اهمیت زیارت اربعین و تفسیر فرازهایی از زیارت اربعین، آداب و احکام زیارت، امنیت و بهداشت سفر، فضایل قرائت قرآن کریم در سفر اربعین، تفسیر فرازهایی از زیارت وارث و بخش هایی از زیارت جامعه کبیره، آموزش مکالمه، کلمات و اصطلاحات پرکاربرد عربی که در سفر لازم خواهند بود و پخش ترتیل روزانه یک صفحه از قرآن کریم از برنامه های روزانه رادیو اربعین خواهد بود.

رادیو اربعین

وی پخش مداحی، مرثیه خوانی و روضه خوانی های مرتبط با محرم و اربعین را از برنامه های ویژه این شبکه دانست و افزود: در این شبکه با یاران حضرت اباعبدالله(ع) و شهدای کربلا و همچنین تاریخ اربعین آشنا می شویم و در کنار ارتباط با مسئولان و اعضای کمیته های عالی ۱۳ گانه اربعین ۹۵ گزارش های مردمی از شهر تهران و مراکز استان ها و شهرستان ها را خواهیم داشت.
مخاطبان می توانند رادیو اربعین را روی موج اف ام ردیف ۹۵.۵ مگاهرتز در تهران دریافت کنند، موج این شبکه در استان ها نیز از طریق صداوسیمای مراکز استان ها اعلام می شود.
همچنین این شبکه رادیویی از طریق دستگاه های ستاپ باکس، گیرنده های دیجیتال و اپلیکیشن تلفن همراه قابل دریافت است.
این شبکه در نجف اشرف روی موج اف ام ردیف ۹۱/۹ مگاهرتز و در کربلای معلی روی موج اف ام ردیف ۹۰/۹ مگاهرتز نیز دریافت می شود.
مخاطبان می توانند برای تعامل بیشتر با برنامه سازان این شبکه رادیویی از شماره پیامک ۳۰۰۰۹۵۵  استفاده کنند.
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.